انتخاب نام برند نام تجاری

برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

نمونه اسم برند

مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. احتمالا افراد تصمیم‌گیرنده در زمان انتخاب اسم برند، فقط به ظاهر کلمات دقت کرده‌اند و به آواهای ایجادشده دقت لازم را نداشته‌اند. همان طور که احتمالا مقالات پیشین سایت ما را مطالعه نموده‌اید، می‌دانید که ساخت یا انتخاب اسم برند برای یک کسب‌و‌کار، عملی بس سخت و طاقت‌فرساست. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

پس به این ترتیب انتخاب اسم برند می‌ تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر بیاید. در ضمن نکته ی مهمی که درباره ی اسم برند وجود دارد این است که نام انتخابی ما برای برند توسط دامنه‌ ی اینترنتی و اکانت ‌های شبکه ‌های اجتماعی از پیش اشغال نشده باشد. پیش از شروع فرآیند انتخاب نمونه اسم برند باید به روشنی تعیین نمایید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و هدف شما رسیدن به مرحله ای است؟ با تعیین این موارد در حقیقت شما به تعریف هویت برند خود می پردازید.

اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند.

۱۷ نکته برای انتخاب اسم شرکت

اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود.

  • اولین و مهمترین عامل در هنگام ساختن برندتان تصمیم‌گیری در مورد چگونگی نامگذاری تجارت شماست.
  • همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه می‌شود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود .
  • اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفق‌تر خواهید بود.
  • امیدوارم تمام کسب و کارهای کشور عزیزمان ایران با قوانین پیشنهاد نام برند آشنا شوند و شاهد ورشکستگی و ضرر هیچ کسب و کاری نباشیم.
  • بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد.
  • اما باید توجه کنید که نام برند شما در واقع تنها بخشی از برند شما است.

ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی ثبت برند تجاری از جزئیات قوانین نداریم. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند.

ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت .

اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک داوری هم لغت‌نامه دهخدا است. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم. ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند.

چگونه یک هویت بصری برند منحصربه‌فرد بسازیم؟

همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید. انتخاب نام یکی از هیجان انگیزترین و مهم ترین بخش های شروع یک کسب و کار جدید است. ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید یک نام مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . با استفاده از مطالبی که در بالا ذکر کردیم ثبت شرکت می توانید پنج نام پیشنهادی را بر حسب اولویتی که دارند در هنگام ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها وارد نمایید تا مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. اگر موفق نباشید مایوس نشوید مشاورین موسسه ما جهت ثبت برند در اصفهان و همه جای ایران در مرحله تعیین نام و ثبت همراه شما هستند کافی است با ما تماس بگیرید.

نام برند کرایولا از محصول اصلی‌‌اش یعنی کرایون (مدادشمعی) برداشت شده است و جالب‌تر این‌که بین اسم برند و کهن‌الگوی اصلی آن یعنی خالق نیز تجانس آوایی وجود دارد. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. انتخاب نام برند مهم ترین مبحث در فروش و تبلیغات یک محصول یا کالا می باشد که به پیشرفت و توسعه کسب کار شما کمک شایانی می کند .

حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت. او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. ثبت برند فضایی مناسب برای رقابت های سالم با سایرین ایجاد می کند و نام مناسب شما را در رتبه اول قرار می دهد . توجه داشته باشید در انتخاب نام برند باید از کلمات ساده ، قابل فهم که نوشتار ساده ای دارند بهره بگیرید تا در آینده مجبور به تغییر برند نشوید چرا که همین امر تاثیرات منفی جبران ناپذیری را در تبلیغات و فروش محصولات شما خواهد داشت . هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.

یکی از ترفندهای بسیار مهمی که اگر اکنون قصد دارید یک نام تجاری قدرتمند برای خود بسازید باید آن را جدی بگیرید، غیر معمولی و خاص بودن است. چون آن‌ها روی اعتبار خود کارکرده‌اند و افراد مطمئن هستند که پولشان را از دست نمی‌دهند و این که در بسیاری از موارد پول تغییرات شرکت را در زمان تحویل می‌‌ دهند. ابدا، هیچ اشکالی ندارد، اما حتما باید از یک نام تجاری جداگانه با یک تداعی درست برای برند ماشین لباسشویی خود استفاده نمایند. زمانی که شما با یک نام تخصصی و بسیار مرتبط وارد بازار کار می‌شوید می‌توانید بسیار موفق ظاهر شوید.