چگونه اسم برند انتخاب کنیم

برندکاران مجموعه ای از ابزارهای لازم برای شروع یا توسعه کسب و کار را فراهم آورده تا با استفاده از این ابزارها، صاحبان مشاغل مختلف را در مسیر رشد و توسعه نام تجاریشان همراهی کند. آدیداس و اپل دوبرندی هستند که بسیار راحت قابل تشخیص و متمایز هستند. با نام، لوگو، محصول،وب سایت، فروشگاهی سراسری قابل تشخیص هستند و در صنعت خودشان از سایر رقبا خود را متمایز کردند. در نهایت هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به عنوان اسم برندتان انتخاب کنید. صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها صفحات ساده ولی هدفمند هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، معرفی یک محصول یا دعوت از او به انجام کاری طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر می‌دهید.

داشتن یک نام دامنه سفارشی شده و مختص به شما برای فروشگاهتان از اهمیت بسیاری برخوردار است ، اگرچه نباید اجازه دهید جستجوی نام دامنه باعث به تعویق انداختن شما شود. با این حال ، انتخاب نام دامنه که از ابتدا برند شما را به درستی نشان دهد، ارزش دارد، بنابراین تصمیمی است که جای تأمل و بررسی زیادی دارد. شما می‌توانید برای نام‌گذاری شرکت خود اقدام کنید و بعد از این واقعیت متوجه شوید که مشکل شما فقط محدود بودن نام نیست بلکه مواردی می‌تواند شرکتتان را دچار گرفتاری‌هایی کند. خوشبختانه، محدودیت‌ها توانایی پرورش خلاقیت را برایتان به وجود می‌آورند. هنگام نامگذاری شرکت خود، باید موارد آشکار را برای کشف فرصت‌های پنهان کنار بگذارید. روانشناسی ذهن انسان، بهترین راه برای شروع اصول اولیه است.

ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .

  • پس پیشنهاد می‌کنیم مسیر زیر را برای رسیدن به یک نام قدرتمند و موفق طی کنید.
  • در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.
  • تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
  • در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود.
  • اگر بتوانید اسامی برندی از این دست برای خود انتخاب کنید به نظر ما این بارها و بارها بهتر و قدرتمندتر از روش قبلی خواهد بود.

به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. نامی که انتخاب می‌کنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم). نامی انتخاب کنید که بشود آن را راحت حفظ شد، در گوگل جستجو کرد و حتی دربارۀ آن با دیگران صحبت کرد.

این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید. از این نوع برندها بسیار در بازار دیده می‌شود مثل Propecia, Keurig, Cruze . برندهایی که تلفظشان برای اکثر مردم سخت است و در حدود 15 نوع متفاوت می‌توان آن‌ها را تلفظ نمود. فرض که در دنیای وب به دنبال برند خود هستید و افراد متفاوت آن را با نحوه نوشتار متفاوت به فارسی و یا زبان‌های دیگر نوشته‌اند. باید نام / اسمی را برای محصول خود انتخاب نمایید که برای مردم جذاب و باحال بوده و آنان را به محصول علاقه‌مند نموده و آن را به یاد بیاورند.

اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.

مزیت های ثبت برند چرم

نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا می‌دانید ثبت شرکت نام اصلی شرکت‌های برندهایی چون بوتان،‌ یک‌ویک،‌ امرسان، کاله و… چیست؟! بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند.

وقتی بدانید برند خود را برای چه جامعه هدفی ایجاد می کنید راحت تر در مورد اسم آن فکر می کنید. هنگامی که یک نام تجاری عالی با محصولات یا خدمات درجه یک در اختیار دارید، شما می توانید مطمئن باشید که این اسم تجاری، شما را در بین سایر برندها متمایز می کند. همه صاحبان کسب و کار دوست دارند که اسم برندشان در حافظه ها باقی بماند و درباره آن صحبت شود و در ذهن مشتری ها با آهنگ خاصی به یاد بماند. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با راهنمای جامع انتخاب اسم برند برای کسب و کار خود+ 3 نکته مهم نکات و مطالب مهمی را برایتان عنوان کنیم. براساس اصول و قوانین انتخاب اسم برند، اسم انتخابی باید معنای مناسب و حتما ریشه فارسی داشته باشد.

لیست نهایی اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم برند را روی افراد مختلف آزمایش کنید

اگر نامی را انتخاب کنید که شبیه به علائم تجاری شرکت دیگری باشد، ممکن است به درد سر بیافتید یا مجبور شوید به دادگاه بروید و مشکل قضایی پیدا کنید. یا بعد از ماه ها یا حتی سال ها استفاده، نام خود را تغییر دهید. هر اسم برند فقط ده سال در مالکیت شما می‌باشد و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را به نام خود ثبت کند. در مورد فرا رسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشدار داده نمی‌شود. تا اینجای مقاله با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدید اکنون قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را با هم طی ‌کنیم و حواسمان به ویژگی‌هایی که گفتیم نیز باشد. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید.

چجوری اسم برند انتخاب کنیم

از صفر تا a hundred ثبت برند چرم در ایران در حدود 70 روز زمان می برد. اما پذیرش اولیه حدود 35 روز زمان می برد و پس از پذیرش اولیه تقریبا این برند برای شما شده است. برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. 4) داشتن برند به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر کنید و همه ما به خوبی می دانیم که این کار سود مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین تجربه ای مشابه برای کمپانی LeapJob نیز اتفاق افتاد.

برای ایجاد یک نام برای برند خود آن ها جوهر را با لباس ترکیب می کند که ایده جوهر چاپ شده روی لباس را به افراد القا می کند. اگر بین دو ایده و یا کلمه برای نام فروشگاه خود مردد هستید و نمی دانید که کدامیک برای شما بهتر می باشد می توانید آن در را با یکدیگر ترکیب کنید. هنگامی که آن ها برای اولین بار راه اندازی ثبت تغییرات شرکت شدند ، فروشگاه Shopify Tattly تصمیم گرفت با دامنه .ly سایت خود را راه اندازی کند، در حالی که آن ها قادر بودند دامنه ی tattly.com تهیه کنند. موتور جستجو معتقدند گوگل به دامنه های کمتر شناخته شده اهمیت چندانی نمی دهند، اگر سایتی با کیفیت و تجربه کاربری خوبی دارید ، باید بتوانید آن را با دامنه ی.

هنگام انتخاب نام این کمپانی که در زمینه استخدام و کاریابی فعالیت می‌کند، تعبیر بنیانگذران آن از کلمه Leap معنی جستن و روی هوا قاپیدن شغل بود. اما کلمه Leap برای بسیاری از مردم، یادآور جهیدن قورباغه بود و جالب است که بدانید، در هر دو مورد حتی بعد از عوض کردن نام های سابق ، آن نام‌‌ها همچنان در ذهن مردم ماندند. Richard Barton بنیانگذار سایت های معروفی از جمله Expedia, Zillow,Glassdoor می‌باشد، او زمانی در شرکت مایکروسافت متصدی تهیه بروشورهای نحوه استفاده از سی‌دی رام بود. بعد از کاهش استفاده کاربران از سی‌دی رام و پیشرفت تکنولوژی، او به تیم مالتی‌مدیا مایکروسافت پیوست و ایده فروش آنلاین بلیط های مسافرتی را ارایه داد. در حقیقت شخصی که این ایده را به Bill Gates داد، او بوده است. در راه‌اندازی، سازمان‌دهی و رشد هر کسب‌وکار نقش مدیر تجاری بسیار حیاتی می‌باشد.

9- واژه های توصیف کننده از قبیل کلمه سرعت برای اینترنت قابل ثبت نیست . زیرا تنها محصول را توصیف می کند و قابلیت تمایز بخشی ندارد. 4- شباهت نزدیک به 50% با نام تجاری دیگر منجر به اخطار رد اظهارنامه و برگشت برند خواهد شد. مشابهت تنها مشابهت کامل ثبت برند تجاری نیست و الفاظ برند حتی ممکن است با شباهت کم باعث اخطار خوردن برند شوند. ببینید آن اسم از لحاظ ظاهری هم قابل قبول است؟ از دید مردم نیز آن را بررسی کنید. میتوانید با با ابزارهای نظرسنجی اس ام اس یا ایمیل انبوه ارسال کنید و نظر مردم را بخواهید.

چه موقع باید فرایند انتخاب نام برند

برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است. بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود. وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است. نام استعاره‌ای برای ایجاد هویت تجسمی در غالب یک داستان بسیار جذاب است. حال اگر مالکین جدید از آن برند در مسیر که شما تمایل نداشته باشید ، استفاده نمایند ؛ احساس می‌کنید نام و هویت خود را از دست داده‌اید.