Content
حالا اگر همین نظریه اسم افراد را به اسامی برندها هم تعمیم بدهیم متوجه میشویم که اسم برند هم دقیقاً مشابه نام افراد است. یعنی اولین حسی است که بقیه در مورد محصول یا خدمت ما میگیرند که البته میتواند مثبت یا منفی باشد. خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطورههاست.
هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد. همانند مک دونالد که یک برند تجاری جهانی می باشد.زیرا فهرست غذایی آن با عنایت به فرهنگ هر کشور تغییر می نماید ولی اپل یک برند تجاری بین المللی ثبت شرکت می باشد که در همه جای جهان محصول را با همان کیفیتی که دارد ارائه می نماید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.
در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه ثبت یک برند چرم با توجه به فاکتورهایی مشخص می شود که همین موضوع باعث می شود که نتوانیم مبلغی را به طور دقیق برای این کار بیان کنیم. البته فقط این موارد کافی نیست و باید به نکات دیگری هم در انتخاب نام برند خود توجه کنید.
هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهمتر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا میدانید نام اصلی شرکتهای برندهایی چون بوتان، یکویک، امرسان، کاله و… چیست؟! بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده میکنید که میتوانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقهای فکر کنید.
در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی پیگیری ثبت تغییرات شرکت و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .
راهنمای انتخاب اسم برند
به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود زیرا نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند. انتخاب اسم خوب که دامنه آنها هم قابل رزرو باشه کار راحتی نیست اما استفاده از پلتفرم برند یک نتیجه فراتر از انتظار من بود. اسمهای مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسمهای تجاری و نام برند پرطرفدارند.
با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است. انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. همونطور که خانوادهها برای پیدا کردن اسم مناسب برای فرزندشون حساسیت دارن و به دنبال بهترین اسم و خاص بودن اون هستن، پیدا کردن اسم برای کسبوکارها هم تأثیر زیادی تو هویت اون کسبوکار داره. ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت و ماندگار کشیدهاید را از بین میبرد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب میکنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمیتوانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید.
مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید
از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . البته شما چون به دنبال یک کسبوکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید ثبت برند یک شرکت ثبت شده باشید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیتهای ضد آپارتاید انجام میداده. من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و..
- یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمیتواند شرکتی را با همین نام ثبت کند.
- به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید.
- اگر برای کسبوکار اینترنتیتان نام انتخاب میکنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید.
- از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود.
برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، میتوانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. جواب این سوال را نمیتوان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهامبخش یک فرد یا موضوع باشد.
انتخاب اسم پیج مناسب اولین قدم برند سازی در اینستاگرام میباشد. از این رو حتما در انتخاب نام کاربری خود دقت لازم را به خرج داده و مواردی را که برای شما در این مقاله گوشزد کردیم را حتما رعایت کنید. اما برای برند سازی در اینستاگرام یکی از اصلی ترین کار ها همان انتخاب اسم پیج مناسب میباشد که در قسمت بالاتر به آن موارد پرداختیم. بعد از انتخاب نام کاربری موارد دیگری در ارتباط با صفحه پروفایل اهمیت دارد که به آن ها میپردازیم. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکتها و برندها در ادامهی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شدهاند.
اکنون که مانع قانونی را برطرف کردید، جالب ترین قسمت اینجاست. ببینید لوگویش چطور میشود؟ به بسته بندی، بنر و صفحه ی سایتش فکر کنید. میتوانید به کمک موکاپ ها بیلبورد، کارت ویزیت و همه ی اینها را بررسی کنید. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند و برندینگ دست کم نگیرید!
این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنههای اینترنتی سخت شده است برای ما میتواند بسیار چارهساز باشد. شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزهای که میخوردیم، باعث شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم. بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامسهایی تولید میکند که برای سلامت دندانها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند.
یعنی چی؟ یعنی هرکسی بتونه راحت اسم رو بخونه، تلفظ کنه و تو گوگل بنویسه تا اطلاعات در موردش به دست بیاره. چنانچه سوال، پیشنهاد و نظری دارید، حتماً آن را مطرح کنید. ما خیلی زود جوابتان را میدهیم و تا جایی که بتوانیم راهنماییتان میکنیم.
نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. دقت کنید که احتمالاً افراد از شما میپرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو میاندازد. برندهایی مثل تپسی اپلیکیشن تاکسییاب نیز همین گزینه را به کار گرفتهاند.