Content
اما ممکن است کاربر خط تیره را فراموش کند یا chocolatefrance.com نیز به سبب طولانی بودن و تلفظ دشوار آن، ممکن است فراموش شود. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد .
- هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد.
- در همین راستا و با توجهبهاهمیت بسیار بالای موضوع، شرکت ثبت فردا با پشتیبانی از کارشناسان بسیار حرفهای و آشنا بهمسائل حقوقی ثبت شرکت، اقدام بهارائهراهنمای انتخاب نام شرکت نمودهو متقاضیان ثبت شرکت را در نیل بهمقصودشان یاری مینمایند.
- در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید.
- (هر چه تعداد اسمهای خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است).
نام هایی مانند تل، کو، تکنیک، که ریشه ای بیگانه دارند قابل ثبت در اسم شرکت نیستند. نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس آن را ندارد. بهتر است نام شرکت از تعداد سیلاب کمتر و معنی آن متناسب با کار شما باشد ، در این صورت نام شرکت شما بهتر در ذهن افراد باقی می ماند. اسم شرکت باید هویت حرفه و کار ، تخصص و تجربه شما و هوشمند بودنتان را نشان بدهد . بعد از این مدت شرکت معترضی که مدعی است نام ثبت شده با نام آن شرکت مشابهت دارد، تنها می توان بر مبنای کامن لا و قواعد مسئولیت مدنی، بویژه خطای عرضه کالا یا خدمات با نام یا علامت تجاری دیگری» دعوای مسئولیت مدنی طرح کند.
یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمیتواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمیتوان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمیتواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود.
یک شگرد بسیار حرفهای و زیرکانه در انتخاب نام این برند، فلشی است که از حرف a روی حرف z کشیده شده است. این فلش نشان میدهد در این فروشگاه هر چه بخواهید صفر تا صد میتوانید پیدا کرده و بخرید. در اینجای کار میخواهیم بدانیم که نامهای برند در چند دسته قرار ثبت شرکت گرفته و چه انواعی دارند. به طور کلی نامهای برند را میتوان در 6 دسته تقسیم بندی کرده که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. نکته آخر اینکه یک نام خوب باید منحصربهفرد بوده، بهآسانی به خاطر سپرده شود و بتواند در آینده موجب سودآوری برای شرکت شود.
استفاده از استعاره مربوط به فعالیت شرکت
فرهنگستان ادب فارسی به منظور برخی از کلمات معادل مناسبی را انتخاب نموده است. به عنوان مثال برای آپارتمان، معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. رعایت قوانین انتخاب نام شرکت که در ذیل به آن می پردازیم . هنگامی که در یک نام پیشنهادی دو واژه فارسی وجود داشته باشد که تداعیکننده یک واژه بیگانه شود، امکان ثبت آن وجود ندارد.
شما الان تقریباً با تمام فوتوفنهای انتخاب اسم برند آشنا شدهاید؛ منتها برای اینکه ایدههای خفنتری به ذهنتان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دستهبندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. از طرف دیگر، اگر میخواهید در آینده، به بازارهای بینالمللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه ثبت برند صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب میکنید را به زبانهای دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر میکند. روی بستهبندی این صابونها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است.
اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکت ها در چیست؟
شایان ذکر است که،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. راهنمای انتخاب نام شرکت به ما می گوید که اسم شرکت باید فارسی باشد و نه ایرانی . از قوانین دیگر مربوط به انتخاب نام شرکت این است که اسم مناطق را نمی توانیم استفاده کنیم مگر در شرایطی که شرکت هم به آدرسی در همان منطقه به ثبت برسد . همچنین برای ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامهای جداگانه درخواست شود.
بررسی اولیه شامل تحقیق درباره هدف شرکت، بازار مورد هدف، مخاطبان، محصولات یا خدمات ارائه شونده، .. همچنین برنامه هایی که برای کسب و کارتان در آینده دارید را بار دیگر بررسی و مرور کنید. نام ها از کلمات تشکیل شده اند و کلمات قادر به تصویر سازی در ذهن ها هستند و در پی هر کلمه ای تصاویری نهفته است که با شنیدن یا دیدن کلمه در ذهن تداعی تغییرات شرکت می شود. با دانستن این نکته متوجه می شوید که چرا انتخاب نام اهمیت زیادی در برندینگ و کسب موفقیت دارد. البته شما چون به دنبال یک کسبوکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نامهای لاتین توجه کنید.
انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . هر اندازه که نام کوتاه تر باشد پر واضح است که راحت تر حفظ شده و قابیلت چرخش میان افراد را دارد. پس اگرکه هذف برندینگ شدن را در آینده دنبال می کنید باید بدانید که نام یک کلمه ای گزینه مهم تری است تا انتخاب نام تشریحی. با بررسی برنامه و استراتژی های برگزیده بیزنیس و به همراه عنصر خلاقیت و با استفاده از منابع مختلف، ایده های مختلفی را انتخاب کنید که قرار است به مرحله ارزیابی برسد، اسامی را انتخاب کنید.
پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. نام شرکت باید با موضوع فعالیت شرکت همخوانی و هماهنگی داشته باشد و با آن در تضاد نباشد. ۱۰- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند، پذیرفته نمی شوند و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی، باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد. ۹- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شوند. ۶- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.
انتخاب صحیح یک نام برای شرکت شما می تواند باعث موفقیت شما گردد و این در حلی ست که انتخاب نادرست میتواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود آورد. تجربه نشان داده یک تبلیغ اشتباه میتواند چنان در خاطر مشتریان نقش بندد که سالهای سال از ذهن و خاطر مخاطبین پاک نگردد و بالعکس یک تبلغ کارآمد می تواند دلیل پیشرفت یک شبه شما گردد. زمانی که می خواهید ثبت شرکت خود را انجام دهید ، نیاز به این دارید که نام شرکت خود را انتخاب کنید . انتخاب نام شرکت مناسب ، می تواند تمایز شدیدی بین شما و رقبا ایجاد کند و این می تواند شما را به بهترین مکانهای رقابتی برساند. همیشه باید نام هایی که محصولات شما ، خدمات و به طور کلی موفقیت و توسعه کارتان را بیان گر باشد ، اصولا نام هایی که ساده تر و کوتاه تر هستند، بیشتر به ذهن می مانند.