Content
خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم.
- یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است.
- ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم.
- انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است.
یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمیکنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهتهای مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. این سه عامل همه اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد دارد آن را انجام دهید را تحت تأثیر قرار میدهند. هنگامی که به هویتتان پی بردید، نوبت این میشود که رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چه چیزی است.
۴ نامهای انتخاب شده را آزمایش کنید
پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از forty five طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . سعی کنید اسم برند ایرانی خودرا از بین عناوین آسان ومشهوروبا مسمی برای کسب وکار خود انتخاب کنید. با کمی تحقیق وپژوهش در اسامی ایرانی ومحلی می توانید به این مهم دست پیدا کنید. استفاده از فرهنگ لغت یک گزینه عالی برای انتخاب یک اسم عالی برای کسب وکار خانگی شما است.
همین حالا، دامنه خود را با تضمین کمترین قیمت در ایران، ثبت کنید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید. از سایت واژهیاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایدههای جدید استفاده کنید.
زیروتن، لباس کودکان بین zero تا 10 سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است. اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب ثبت شرکت در تهران واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است.
برای انتخاب اسم برند باید چه ویژگیهایی را در نظر بگیریم؟
به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. مکانهایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج ثبت برند تجاری فارس و … میتونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه. برندهایی هستن که با شنیدن اسمشون حس و خاطره خوبی تو ذهن میاد. مثل اسم دلپذیر که طعم غذا و لذت غذا خوردن رو یادآوری میکنه یا سافتلن که اسمش نرمی، لطافت و تمیزی به همراه داره.
در دههی نود شمسی موجی از کپی برداریهای ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوتهای زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. اگه برندی که میخواین کار کنین با کارهای هنری و خلاقانه ارتباط داره میتونین از اسامی شخصیتهای معروف فیلمها و انیمیشنها استفاده کنین. مثلاً استارباکس نام شخصیتی داستانی در رمان موبی دیک هست که به عنوان اسم برند معروف بزرگترین کافیشاپ زنجیرهای جهان انتخاب شده. تو این مرحله میتونین با خیال راحت اسم برندتون رو ثبت کنین.
تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است. شما هم می توانید با برگزاری یک مسابقه صدها ایده برای دامنه و برند دریافت کنید. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظهای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفهای ترین کار ممکن خواهد بود. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان میدهد باید تا جایی که میتوانیم از نامهایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود. یادتان باشد در تجانس آوایی مهمترین بخش صدا است و نه املای حروف. مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد میکند و نه حرف «ح» یا «هـ».
حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای ثبت تغییرات شرکت خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید.
چون ما عادت جدا خواندن حروف را نداریم (به IBM و BMW و KFC فکر کنید). پس صرفاً وقتی میتوانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژهها در کنار یکدیگر، یک واژهیقابل تلفظ ومقبول تشکیل دهند. با همهی این اختلافنظرها و تفاوتها، در نهایت برندها توانستهاند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آنها باقی بمانند. اما انتخاب نام برند به این سادگیها که فکر میکنید نیست.
شاید شما یک نام جالب و کوتاه انتخاب نمایید اما این نام منحصربهفرد نباشد، پس مصرفکننده چگونه شما را از دیگران تشخیص و در اینترنت پیدا نماید. سومین رویکرد در انتخاب نام برند برای شرکت، محصول یا خدمت همان سادگی است. نامی که به راحتی به یاد بیاید، اما مخاطب کاربرد آن را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن ضعف بزرگی وجود داشته است. اگر نامی که انتخاب میشود دارای معنا نیز باشد به این یادآوری کمک بسیار زیادی مینماید.
تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.