ثبت برند و لوگو

مراجعه حضوری به اداره مالکیت نیز از دیگر مراحل اینکار است. قبل از هر چیزی بهتر است با یک مشاوره ثبت برند صحبت کنید تا در صورت نبودن مدارک مورد نیاز وقت و هزینه اضافی صرف نکنید. ثبت برند مزایای زیادی دارد که از این میان می توان به اعتبار و سود بالای شرکت اشاره کرد. با ثبت برند و سپس ثبت شرکت در تبریز سرمایه گذاران زیادی تمایل سرمایه گذاری در شرکت شما را خواهند داشت هرچه سود شرکت و اعتبار برند بالا باشد سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری پیدا می کنند. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و تکامل فکری بشر هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات نوین و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود. با توجه به به ماده یاد شده، قانونگذر سال 1386 برخلاف قانون 1310 اهمیت خاصی برای ثبت علامت قائل شده و تقریبا از مواضع قبلی خود در قانون 1310 راجع به اهمبت و اعتبار دادن به استفاده مستمر عدول کرده است. داشتن یک برند ثبت شده برای ارائه کالا یا خدمات امروزه، جهت حفاظت از هویت کسب و کارتان و جلوگیری از کپی نام و اعتبار شما ضروری است. بعد از این مراحل باید به ثبت اظهار نامه برند مراجعه کنید و در آن جا تمامی مدارک شخصی خود از قبیل کپی شناسنامه و فتوکپی، جواز و نمونه لوگو را ثبت کنید.

ثبت برند تجاری

ثبت نشان تجاری – علامت تجاری به علامتی گفته می شود که یک فرد شکل یا نوشته ای را برای محصولات تولیدی خود انتخاب می کند و آن علامت را بر روی محصولات تولیدی خود حک می کند تا هیچ شخص یا اشخاصی حق کپی و مالکیت آن محصول را نداشته باشند. پس از ثبت برند مراجع قانونی بنا بر مقررات تصویب شده، از صاحبان برند در برابر کپی کردن محصول، تقلّب و سوءاستفادههایی از این قبیل حمایت میکند؛ همچنین هیچ شرکتی حق ندارد از علامت تجاری این شرکتها استفاده کند. زمان ثبت برند در حقیقت به متقاضیان پیش از شما و زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان میبرد و همچنین مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی اعم از پرداخت هزینه چاپ و روزنامه رسمی و … همچنین ثبت برند در طبقات مواد غذایی و وسایل خانه به دلیل ثبت بسیار زیاد علائم در این دسته از محصولات نیازمند دقت و آگاهی کامل از اسامی خاص و بی همتا است . این موضع قانونگذار با توجه به اهمیتی که برای ثبت علامت در نطام های ملی و بین المللی قائل هستیم، ثابل دفاع به نظر می سدو مبادی ذی ربط باید با استفاده از رابطه با اهمیت ثبت علامت ارتقاء دهند. This article was generated with the help of GSA Content Generator Demoversion!

این نام از لحاظ قانونی قابل شناسائی باشد .

هزینه ثبت برند بین المللی بعد از ارائه اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی بر مبنای تعداد طبقات برند و کالاهای مورد نظر و البته کشورهای مورد تقاضا، تعیین و به فرانک سوئیس به حساب WIPO قابل پرداخت می­باشد. نکته ای که وجود دارد این است که بدانید علامت تجاری و برند قابل نقل و انتقال به اشخاص دیگر نیز می باشند و زمانی این نقل و انتقال معتبر است که به صورت رسمی و قانونی ثبت شود. این نام از لحاظ قانونی قابل شناسائی باشد . با توجه به ماده31 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد. پس از طی این مراحل و مراجعه حضوری به ادراه مالکیت معنوی، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می شود که حق الثبت برند را پرداخت نمایید. حق استفاده از یک علامت یا برند تنها به شخصی داده می شود که آن برند را طبق مقررات ثبت برند به اسم خود به ثبت رسانده باشد. یا یکی دیگر از متغیر ها این اسن که هنگام ثبت برند، آرم و لوگو خود را ثبت می کنید یا نمی خواهید در این مرحله این کار را انجام دهید.

ثبت نشان تجاری

شخص متقاضی ثبت برند و ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارند علامت را در همان زمینه (طبقه) ثبت کنند. قبل از هر چیزی ابتدا باید با یک متخصص و مشاور ثبت برند صحبت کنید تا از مدارک لازم و شرایط ثبت برند اطلاع پیدا کنید. بعد از ثبت برند و علامت تجاری، حق انحصاری برای مالک یا مالکین آن ایجاد می شود که اشخاص دیگر اجازه استفاده از آن را ندارند. نکته:چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده ای صورت نگرفته است ارائه کارت بازرگانی الزامی نمی باشد. بعد از تکمیل اظهارنامه ثبت برند و ارائه مدارک، کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید. ۶- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط بهعنوانمثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهرهبرداری و… پس از اخذ استعلامهای لازم شما باید مدارک موردنیاز برای ثبت را تهیه کنید و سپس اقدام به بارگذاری اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی نمایید. آخرین مرحله تحویل گرفتن گواهی ۱۰ ساله ثبت برند است. لازم به ذکر است به موجب مصوبه جدید ثبت برند بدون مجوز میسر گردیده است.