در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود . یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . اسم برند شما باید هم به صورت قانونی و هم در دامنههای اینترنتی قابل ثبت باشد.
استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
- نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند.
- اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه.
- در نهایت لیست جدیدی از نام ها تهیه کنید و از هر یک از شرکت کننده ها در مورد نام هایی که از این لیست دوست دارند و چرایی آن بپرسید.
- اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید.
فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است. خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم.
مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم. شرکت های متخصص و معتبری هستند که در این کار به شما کمک می کنند. نام برند شما ثبت برند تجاری باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد. لازم نیست که نام انتخابی شما حتما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی داشته باشد.
در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .
با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید.
سیستم آمار سایت
پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد. یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. تمامی این شرکت ها ممکن است خدماتی عالی را ارائه کرده و سالها تجربه و نمونه کار هایی برجسته داشته باشند. نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب میماند.
برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راکاستار (ستارهی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرتمند هستند. ببینید آن اسم از لحاظ ظاهری هم قابل قبول است؟ از دید مردم نیز آن را بررسی کنید. میتوانید با با ابزارهای نظرسنجی اس ام اس یا ایمیل انبوه ثبت تغییرات شرکت ارسال کنید و نظر مردم را بخواهید. 1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.
اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند . امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. برای ثبت آن به صورت ثبت شرکت در تهران قانونی باید به سایت مرکز مالکیت فکری مراجعه کنید و بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. اگر تجربهای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکتتان پاره کردهاید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم. ابتدا با مشاوران ما صحبت کنید تا بهترین پیشنهاد به شما داده شود، پس از گرفتن مشاوره رایگان می بایست برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید.
نمونه اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت
به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه میخواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعیگر یک شرکت کپی و فیک در ذهن مخاطب خواهید بود. باید این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان شما بهراحتی بتوانند با نام برند شما ارتباط برقرار نمایند. پس هر اسمی که فقط ظاهر جذابی دارد نمیتواند اسم خوبی برای برندتان باشد. اما نگران نباشید ما شما را در این سفر پرپیچ خم همراهی میکنیم و نمیگذاریم این فرایند برای شما سخت و پیچیده شود.
گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند.
۲ اسم برند باید خاص باشد
اسم پیشنهاد شده برای یک برند باید متناسب با محصول و نوع خدمات یک شرکت مورد نظر انتخاب شود. ثبت برند فضایی مناسب برای رقابت های سالم با سایرین ایجاد می کند و نام مناسب شما را در رتبه اول قرار می دهد . در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید .
اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکتها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی میکنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند.
به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد. خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطورههاست.