ده سوال متداول در ثبت برند

تمامی مدارک ثبتی شخص حقوقی یا مدارک شناسایی شخص حقیقی ، گواهی امضا شرکا و تصویر برند مورد نظر را بارگزاری فرمایید . پس از انجام این عملیات منتظر نظر کارشناسی اداره ثبت مالکیت معنوی باشید . پس از تائید برند مورد نظر توسط کارشناسان دیگر خیالتان راحت باشد . شما صاحب این نام تجاری شده و شخص دیگری حق استفاده از آن را ندارد .

تصویر برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران شرکت و صاحبان حق امضا یا تصویر مدارک شناسایی متقاضی حقیقی. روش و مراحل انحلال شرکت ها در شرکتی که تصمیم به انحلال گرفته می شود، ابتدا در مرحله ی اول باید یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب نمایند. برای دریافت لیست یرندها و علامت های تجاری آماده فروش ، با ما تماس حاصل فرمایید. ما پس از بررسی مدارک شما هزینه‌ها را محاسبه کرده و به شما اطلاع می‌نماییم. بنابراین لازم است پیش از اقدام برای ثبت نام‌های موجود را استعلام بگیرید. باید نامی انتخاب کنید که بتوانید با آن سالها فعالیت کرده و بین مشتریان و رقبا معروف شوید.

اگر برند مورد نظر شما، اسامی اشخاص معروف است یا نام مناطق جغرافیایی است، امکان ثبت ندارید. لذا اگر قصد دارید در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ که اقتصاد دانش بنیان و سرمایه پایه ، اساس اقتصاد خواهد بود، درآمد های چند گانه داشته باشید، ثبت نشان تجاری و برندینگ را در دستور کار قرار دهید. لذا برای ثبت نشان تجاری، الزامی به ثبت شرکت یا موسسه یا تعاونی نیست.

چاپ آگهی درخواست ثبت برند بدین سبب صورت می گیرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراض داشته باشد حقوق مدنی وی اجازه اعتراض به ثبت را می دهد. در ارتباط با تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت برند رعایت چند تا نکته مهم و تاثیر گذار ضروری هست و اگر این چند تا نکته رو رعایت نکنین بدون تردید برند مورد نظرتون با اخطار رفع نقص و یا بدتر از اون با اخطار رد مواجه میشه که این موضوع هم زمان زیادی از شما هدر میده و هم هزینه های شما رو سوخت میکنه. همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید. علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید. مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود می‌دانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند. سلام وقت بخیر، برای ثبت برند اینتکس باید کارت بازرگانی داشته باشم؟ من نماینده شرکت اینتکس در ایران هستم اما رسمی نیستم چون تحریم هستیم و فقط با اسم برند این شرکت در ایران واردکننده و فروشنده هستم.

با ثبت برند یا ثبت علامت تجاری از طرف قانون حمایت شوید

بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید. ثبت برند به صورت حقوقی یا شرکتیکه در این نوع ثبت برند مدیرعامل شرکت برای حفظ نام تجاری و ثبت برند خود اقدام می کند و برند را به نام شرکت به ثبت می رساند. اعداد را نمی توانید به صورت فارسی یا لاتین به تنهایی ثبت کنید. اما ترکیبش با نام هایی که مشمول ممنوعیت های ثبت برند نمی شود، آزاد است.

  • در ظاهر کلمه ی برند برای مردم تنها یک اسم است و معنی و مفهوم کلی دارد .
  • اگر چه هستند شرکت ها و پیمانکارهایی که دهه ها فعالیت دارند و نشان تجاری شرکت خود را حتی ثبت هم نکرده اند و این می تواند تهدیدی برای برندینگ آن ها در بلند مدت باشد.
  • ثبت برند مهم ترین بخش در زمینه برندسازی است، زیرا اگر به صورت قانونی این کار را انجام ندهیم تمامی زحمات و تلاش های ما در گذشته بی نتیجه خواهد ماند.
  • برند‌هایی که ثبت می‌شوند تا ۱۰ سال اعتبار دارند و پس از پایان ۱۰ سال نیز یک مهلت ۶ ماهه وجود دارد تا نسبت به تمدید برند برای مدّت ۱۰ سال دیگر اقدام شود و این پروسه برای دوره‌های متوالی تکرار می‌شود.

برای محاسبه هزینه های ثبت برند بین المللی و درج مشخصات برند از جمله طبقه برند ، رنگ برند و دیگر ویژگی های آن کافی است به آدرس اینترنتی اداره های ثبت علامت تجاری در هر کشور مراجعه کردو یا با در ارتباط بودن با کارشناسان حقوقی مجرب هزینه های ثبت برند را برآورد کنید . قابل ذکر است که هزینه های ثبت برند و علامت تجاری بین المللی به واحد پولی فرانک کشور سوئیس محاسبه می گردند. هر ماده ای که خورده یا نوشیده شود شامل این قانون است و تولید کننده آن موظف به دریافت یک برند خواهد بود. برای ثبت علامت تجاری مواد غذایی نیز مثل دیگر برندها به اداره مالکیت معنوی یا سامانه آن مراجعه می کنید و یا در صورت دلخواه کار را به وکیل می سپارید تا آن را به انجام برساند. ثبت برند تجاری است که به صورت لوگو به مشتریان نشان داده می شود و افراد بلافاصله با دیدن این لوگو و علامت تجاری به فکر کسب و کار ما می افتند.

آیا برند لاتین با برند فارسی فرق دارد؟

بله پروسه زمانی ثبت برند به نسبت قبل طولانی‌تر شده و بسیاری از اوقات با صف‌های طولانی روبه‌رو هستیم. امّا در مورد ثبت برند همانطور که در بالا اشاره شد این پروسه زمانی معمولاً چیزی ثبت تغییرات در حدود ۲ ماه خواهد بود. مالک یک برند میتواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند. در اینصورت باید تعیین کنید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند هستند.

به موجب ماده 7 قانون تجارت اعمالی که مدیران و نمایندگان شرکت انجام می دهند باید تماما به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد . در غیر این صورت هر عملی از سوی آن ها به منزله فعالیت های شرکت محسوب می شود . به وجود آمدن تغییر در اساسنامه شرکت ، انحلال شرکت حتی در شرایطی که انحلال به دلیل تموم شدن مدت فعالیت شرکت باشد و یا خروج شرکا و کم شدن تعداد آن ها و یا جابه جا شدن سمت و همچنین تغییر نام شرکت و تغییر مدیران شرکت شامل تغییرات در شرکت میباشد. ثبت برند وابسته به هزینه‌های متغیری می‌باشد که می‌تواند هزینه ثبت را در بازه قیمتی پر نوسانی قرار دهد.

هزینه ثبت برند لاتین هم مانند برند فارسی از دو میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می‌شود که این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود. مدارک لازم برای ثبت لوگو برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدی متفاوت است. تنها مدرک مشترک بین اشخاص حقیقی و حقوقی مجوز فعالیت مرتبط با کالا یا خدمات آن نام تجاری است.

این مسئله به قدری مهم است که در برخی از کشورها حتی شعارهای تبلیغاتی نیز کاملا انحصاری هستند. پس از انتشار آگهی اظهارنامه تا زمانی که ثبت یک برند کاملا انجام شود، متقاضی ثبت از امتیازات و حقوقی بساری برخوردار خواهد بود. در صورتی که کسی درخواست ثبت علامت بازرگانی معینی را عنوان کند، در صورت شباهت با رند مذکور می­تواند به ثبت او اعتراض کند و به نوعی شکایت نامه تنظیم کند. پس از به پایان رساندن مراحل ثبت نام در سامانه مندرج، کد رهگیری را روی شماره تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد. در صورت تائید مدارک توسط کارشناس مربوطه در سازمان ثبت، دو نسخه قرارداد به آدرس ارائه شده توسط شما ارسال خواهد شد. شما موظف هستید پس از امضای هر دو نسخه یکی از نسخ­ها را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی به آدرس مرکزی ارسال کنید.

طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاک؛ موادضدرنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ، رزین یا صمغ‌های خام طبیعی؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان. علامت جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به وسیله آن منطقه بوده به کار می رود. three – صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند. 2 – اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند. در واقع برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است. زمانی که برند شما شناخته شود خیلی از هزینه ها کاهش می یابد و فروش شما بسیار افزایش می یابد .

ثبت برند تجاری

رسیدگی به اختلافات ناشی از اجرا این قانون و آئین نامه ی اجرایی آن ،طبق ماده ی 59 ،در صلاحیت شعبه یا شعب خاصی از دادگاه های عمومی تهران می باشد. نوع فعالیت و کالاهایی که هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد را می‌توان در ثبت برند تجاری یک دسته‌بندی قرار داد که به آن طبقه آن محصول یا خدمات برای ثبت برند می‌گویند. حداقل هزینه ثبت برند فارسی در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و چهارصد هزار تومان (۳.۴۰۰.۰۰۰) است که این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود.

استعلام برند پیش از ثبت برند

ما در حوزه طب کار و آزمایشگاه های طب کار و ایمنی فعالیت می کنیم، برای ثبت برند آزمایشگاه از کجا باید شروع کنیم؟ من با چندتا از همکارهاتون تماس گرفتم برای ثبت علامت و لوگوی شرکت هر کدوم قیمت های متفاوتی دادند و از ما جواز خواستن، لطف می کنید مراحل ثبت و هزینه ها رو اعلام کنید. مدارک ثبت برند در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد با مدارک لازم برای ثبت برند به نام اشخاص حقوقی و شرکت ها متفاوت است. در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند شما اعتراض نداشته باشد، بعد از گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی، ثبت شرکت در تهران اظهارنامه ثبت شده از طرف کارشناسان مورد تایید واقع می شود. اولا باید فرم درخواستثبت برند و علائم تجاریدر وب سایت تکمیل گردد. تصویر علامت تجاری باید شامل تصویر مشخصی از آرم باشد، یعنی آرم مورد نظر به وضوح قابل شناسایی و در زمان طراحی رنگ، و طرح ۳ بعدی آن درج شود. اولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد.

سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فارسی و لاتین بنام شخص حقوقی (شرکت یا موسسه)، با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بنام شخص حقیقی (افراد)، با یکدیگر متفاوت است. همچنین اینگونه نیست که برای ثبت برند لاتین در هر شرایطی مجبور به ارائه کارت بازرگانی باشید و این امکان وجود دارد تا با انجام اقداماتی، برند لاتین را بدون نیاز به کارت بازرگانی به ثبت برسانیم.