استفاده از یک نام تجاری ( یا نام شرکت ) نامناسب مانند سفر با قایقی است که فقط یک پارو است. البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ثبت شرکت ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد . NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک میکند. هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نامهایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند.
- ها و مؤسسات غیرتجاری تنظیم صورتجلسات شـرکتها، ثبت برند و لوگو، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی شرکتها آماده خدمترسانی به شما عزیزان میباشد.
- بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.
- اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند.
- پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعکس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار میتواند بهتنهایی ضربهای به برند و شرکت شما برند که سالها درگیر آن باشید. اما در مقابل کمپانیهای طراحی در بیشتر موارد از مفهومهای ظرافت و خاص بودن استفاده میکنند.
در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها، نظر نهایی محسوب میشود. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. و- در مورد تاسیس شرکتهای تعاونی در مرحله نهائی اینگونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود که در این قسمت نام شرکت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود. زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.
چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند.
اسم شرکت و اسامی خاص برای برند
مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعارهای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر میآورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است.
جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید .
» شناخته میشود و یک اسم خاص هم در نظر گرفته میشود. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید.
منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… لازم به ذکر است که افراد برای انتخاب نام برند خود نباید از راه دیگر غافل بمانند.
چند نکته برای انتخاب اسم شرکت یا برند در ایران
در انتخاب اسامی خاص و زیبا باید دقت کرد که آیا نامی که انتخاب کرده اید صرفا زیباست یا مناسب نیز هست؟ به این منظور باید خود را به جای مشتری های خود بگذارید و از دید آنها به نامی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. اگر در تغییرات شرکت این جا حس کنید که به نظر خودتان نیز غیر جذاب است در این صورت باید به فکر تغییر آن باشید. البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید.
شما زمانی را برای نوشتن یک برنامه تجاری صرف کردهاید، سپس ماههای طولانی به تحقیقات در بازار، ارائه نمونههای اولیه و تجزیه و تحلیل رقبای خود پرداختهاید و در نهایت آماده هستید تا طرح را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید. امروزه ثبت برند استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. باسلام ، برای اسامی خاص نیازی به استفاده از حرف تعریف نیست. ولی چرا در مثالی که ارائه کرده اید از حرف تعریف استفاده شده است?