اما آیا همه ی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شما این گونه تفکرخواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای توهین آمیزی و بی ارتباطی با کار شما در آن وجود نداشته نباشد. وقتی میگوییم تلفظ سختی نداشته باشد به این دلیل است که در ذهن مخاطب بهتر بماند و از طرفی شکل نوشتاری ثابتی هم داشته باشد. این نکته برای کسبوکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است. حتی برای شروع، استفاده از اسامی مخفف هم توصیه نمیشود.
- اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه.
- لذا بهتر بود از همان ابتدا از لغت دیگری که کالاهای مختلفی را شامل میشد استفاده میکرد.
- پس این موضوع کمک میکند تا حد و حدود اسم مناسبتان را پیدا کنید.
- لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید.
- همچنین لیلا اوتادی از نمونه سلبریتیهای ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است.
نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت میتواند داشته باشد. البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد میشود. قبل ثبت تغییرات از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسمها را دستهبندی میکنیم. اسمها میتوانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار میگیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح دادهایم.
انتخاب اسم زیبا برای مغازه گل فروشی
مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا میزد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خندهداری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسمهای عجیب و ناملموس خودداری کنید. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. پیشنهاد میشود از اسمهای تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عدهای به یاد هواپیمایی ماهان و عدهای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان میافتند.
شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید . در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون ثبت شرکت در تهران میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد.
سپس سعی کنید این اسامی را در دستههای خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آنها بپردازید. با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است. انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. یکی ثبت برند تجاری از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد.
مثلا برای مغازه آرایشگاه می توانید از اسم اصغر دست قیچی که الگو گرفته از شخصیت فیلم ادوارد دست قیچی است، استفاده کنید. یا مثلا ساندویچ اژدر زاپاتا از یک شخصیت معروف مکزیکی به اسم زاپاتا برداشته شده است. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. مثلا وقتی اسم مغازه را آرایشگاه ریش و قیچی می گذاریم، مشتری به راحتی می تواند به هویت مغازه و کار ما پی ببرد.
لزوماً اسم شهر یا منطقهتان نباشد!
با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوقالعاده چالشبرانگیز تبدیل میشود. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است.
برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کمهزینه بودن آن است. اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند.
استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. در نهایت لیست جدیدی از نام ها تهیه کنید و از هر یک از شرکت کننده ها در مورد نام هایی که از این لیست دوست دارند و چرایی آن بپرسید. به خاطر داشته باشید که آن دسته از اسامی که عکس العمل های منفی در مورد طرز تلفظ، ترجمه، موارد و تصاویر مرتبط به آنها وجود دارند، حذف نمایید. در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. خود دیجیکالا این کار را برای کسب و کارهای جدیدی که راهاندازی کرده استفاده کرده و به نظر میرسه نامگذاری موفقی هست.
بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید .