Content
در مورد واژه “فروشگاه اینترنتی” چطور؟ احتمالا برند دیجی کالا! و برای “سایت اشتراک گذاری ویدیو” یوتیوب یا آپارات در ذهن شما تداعی میشوند. مطلبی دیگر از این نویسنده مشاوره سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه-حسین شیردل مشاوره سالن زیبایی و آرایشگاه ها و استفاد…
برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کردهاید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته میشود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.
این شرکت ۳۴امین برند دنیا در سال ۲۰۱۷است و ارزش برندی معادل ۱۳ میلیارد دلار دارد. به طور مثال ما ۹ سال پیش در یک منطقه نوپا، یک فروشگاه بزرگ تاسیس کردیم. نام برندهایی انتخاب ثبت شرکت کنید که با کار شما تطبیق داشته باشد. ابدا، هیچ اشکالی ندارد، اما حتما باید از یک نام تجاری جداگانه با یک تداعی درست برای برند ماشین لباسشویی خود استفاده نمایند.
اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب پیگیری ثبت تغییرات شرکت می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.
انتخاب اسم برندپییر امیدیار دورگه ایرانی فرانسوی در سال ۱۹۹۵ این سایت واسطه فروش کالای دست دوم را راهاندازی نمود. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنهی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکههای اجتماعیتان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد.
با موسسه تماس بگیرید، عکس لوگوتون رو هم بعد از تماس ارسال بفرمایید تا همکاران استعلام بگیرند. شماره تماس خود را جهت پاسخ استعلام به صورت دقیق همراه با 0 اول شماره وارد نمایید. در فرم جستجوی علائم تجاری زیر، لطفا نام و نام برند و کالا یا حوزه ای که می خواهید استعلام بگیرید را وارد نماید.
نوع انتخاب و ثبت
احتمالا افراد تصمیمگیرنده در زمان انتخاب اسم برند، فقط به ظاهر کلمات دقت کردهاند و به آواهای ایجادشده دقت لازم را نداشتهاند. انتخاب اسم برنداما ما در این مقاله، تاکتیکی ۳ مرحلهای را به شما میآموزیم ثبت برند که این موسسات برای انتخاب اسامی از آنها استفاده مینمایند. ضمنا اگر تا کنون در دوره رایگان انتخاب اسم برند سایت ما ثبت نام نکردهاید همین حالا ایمیل خود را وارد نموده و ثبت نام نمایید.
- به هنگام ثبت علائم (ثبت برند) تجاری، یکی از اساسیترین عوامل قبول یا رد اظهارنامه ثبتی، تفاوت یا اشتراک طبقات کالاها و خدمات است.
- اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند.
- هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.
شما میتوانید از اسمهای نوستالژیک استفاده کنید تا با برانگیختن حسوحال و خاطرهای خاص برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. بهعنوان مثال اگر فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید احتمالا اکثر رقبای شما از کلمهی الکترونیک در نام خود استفاده کردهاند. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.
مراحل ثبت برند پس از تشکیل پرونده و در مراحل کارشناسی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چگونه است
آیا نام دامین مناسبی برای این نام تجاری در دسترس است. حال به برخی از قوانین نامگذاری برندها میپردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد میگیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آنها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسمهای عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسمها هم بیشتر در خاطره میمانند. اینگونه اسمها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار میکنند.
در ادامه نکات مهمی را در مورد این فرآیند به شما آموزش داده و چند ابزار رایگان و پرکاربرد را معرفی میکنیم. در پایان این مقاله با انتخاب یک اسم مناسب، میتوانید به سراغ مرحله بعد از راه اندازی فروشگاهتان بروید. اگر به دنبال یک اسم زیبا و مناسب برای مغازهتان هستید، پیشنهاد میکنم مقاله «انتخاب اسم مناسب برای مغازه» را مطالعه کنید. نام تجاری یا هماناسم فروشگاه اینترنتی شما، یکی از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی تان است که اتفاقا در موفقیت کسب و کارتان بی تأثیر نیست. فروشگاه اینترنتی شما قرار است تا سالها با این اسم شناخته شود، پس باید سعی کنید یک اسم مناسب انتخاب کنید تا در آینده پشیمان نشوید. در ویدیو زیر به صورت خلاصه نکات مهمی را که در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی باید رعایت کنید توضیح دادهایم.
در حال حاضر میتوانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شدهاند. در این مرحله میبایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطبتان تبلیغ کنید.
نام گذاری سایت بزرگ کشاورزی ایران آی کشت و
در مقابل؛ انتقال نام تجاری تقریباً غیرممکن است و در صورت امکان نیز انتقال نام تجاری باید همراه با انتقال شرکت یا بخشی از آن باشد که با نام تجاری شناخته میشود. هیچکس نمیتواند بیش از یک نام تجاری (شرکت) برای خود اختیار کند. نام تجاری تا زمانی که شخص حقوقی منحل نشده و حتی سالها پس از انحلال، اعتبار دارد. در تعریف برند میتوان از دو منظر به برند نگاه کرد، اولی دیدگاه حقوقی و دیگری دیدگاه مفهومی برند است. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را میشنوید، میگویید، مینویسید و درمورد آن فکر میکنید.