برند خود را با انتخاب بهترین اسم فروشگاه اینترنتی بسازید + اسامی خاص برای برندسازی

برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. بسیاری از صاحبان کسب وکار می دانند که اسم شرکتشان مشکل دارد .

  • به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند.
  • یک گواهی المثنی هم برای شما صادر می شود که هزینه دیگری را هم برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید.
  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.
  • اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد .

با این مقدمه، ما هم قصد نداریم نکات مد نظر خود را در قالبباید / نباید ارائه کنیم و اصرار کنیم که مجموعه‌ای از اصول نامگذاری برند وجود دارد. اتفاقاً‌معتقدیم که تجویز‌های قاطعانه در انتخاب نام تجاری و اسم برند، ناپخته و استثناپذیرند. بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند. اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد.

اسم‌های مخفف

یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود ثبت برند تجاری داره. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

انتخاب اسم برند انگلیسی

انتخاب اسم برند (نام تجاری)- تجارت الکترونیک | کسب و کار … انتخاب اسم شرکت و فروشگاه (نمونه اسم های شیک برای نام تجاری … جهت ثبت شرکت میتوانید از اسم های زیر برای انتخاب نام شرکت استفاده نمایید. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.

برای یافتن اسم کافی‌شاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید. می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید.

شکل لاتین این نام محبوبیت خود در اروپای قرون وسطی را مدیون رهبر شارلمانی است. این نام همیشه در قرون وسطی به همین معنی به کار می رفت. لیندا برای اولین بار در قرن نوزدهم ثبت شد و به نظر می‌رسد کوتاه شده‌ی فرم بلینداست. این نام شکلی ازیک نام مشترک کتاب مقدس است (در زبان عبری به معنای “چه کسی خدا را دوست دارد؟ “است). در قرون وسطی، مایکل به عنوان کاپیتان سپاه آسمانی در نظر گرفته می‌شد که نمادی از حامی سربازان بوده است.

پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود. اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی ثبت شرکت تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.

اسامی انتزاعی

مهم‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو بوده‌اید چیست؟ به نظرتان چه فاکتورهای دیگری در انتخاب نام برند اهمیت دارند؟ منتظر نظرات و پیشنهاداتتان هستیم. به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه. حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم.

شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. در حال حاضر مطمئن باشید بیش از تعداد انگشتان دست است. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید.

به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. انتخاب نمونه اسم و اسامی خاص برای برند کاری دشوار و طاقت فرسا است به همین دلیل است که آراز ثبت در این نوشته سعی دارد تا در مورد انتخاب اسامی خاص برای برند مطالبی را به افرادی که در صدد ثبت برند می باشند ارائه نماید.

اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است. چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند ثبت تغییرات شرکت یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید.