لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند

زیرا که اگر انتخاب امروزتان درست نباشد، فردا باید چند ثبت شرکت در تهران صد برابر در مسیر اصلاح این اشتباه هزینه نمایید.

استفاده از برخی کلمات یا اعداد در نام تجاری مجاز و در علامت تجاری ممنوع است و بالعکس. به‌عنوان‌مثال، انتخاب و ثبت یک کلمه بی‌معنا به‌عنوان علامت تجاری جایز است لیکن انتخاب آن به‌عنوان نام شرکت یا موسسه (نام تجاری) مجاز نیست. اسم شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری ثبت‌شده از جهت معرفی هویت صنفی آنان، یک نام تجاری است.

بر خلاف آن‌چه در برخی سایت‌ها یا کتاب‌ها می‌بینیم، نمی‌توانیم بگوییم انتخاب برند مثلاً سه یا پنج یا هفت مرحله دارد و اگر این مراحل را گام به گام طی کنید، نام تجاری شما ناگهان پدیدار می‌شود و می‌توانید آن را اعلام کنید. مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید.

نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژه‌های نام برند تکرار می‌شوند. البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد.

  • حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
  • نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند.
  • اختیار یک نام تجاری به هنگام ثبت شرکت یا موسسه، اجباری است.
  • انتخاب اسم برند از مواردی مهم و با اهمیت انتخاب اسم برند می باشد ، هم چنین انتخاب اسم برند شرایط و قوانین خاصی را دارد که باید آن را مد نظر داشته باشید.
  • اما مسئله این است پیدا کردن اسمی که به اندازه‌ی کافی چسبنده باشد کار بسیار دشواری است.

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. بر اساس تئوری عقلانیت محدود توانایی انسان برای جست و جو، پردازش و ارزیابی اطلاعات محدود می باشد.

در نظام حقوقی ایران طبق مواد 576 و 582 تجارت و طبق ماده 8 کنوانسیون اتحادیه پاریس 1883، چگونگی ثبت تغییرات شرکت یا برند نیاز به تشریفات خاصی ندارد. برای مطالعه بیشتربه مقاله ی تخصصی ثبت علامت تجاری مراجعه نمایید. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، نمونه ای از اسمهای فوق العاده برای شرکت در انتهای مقاله قید نموده ایم تا بتوانید با انتخاب نام شیک برای شرکت آشنایی کامل پیدا نمایید. او شرکت آنجل سافت (Angelsoft.com) را مثال می‌زند که در سال 2004 تاسیس شد و تنها در زمینه برقراری ارتباط تجاری بین شرکت‌های تازه تاسیس و سرمایه‌گذارانی که صرفا در چنین شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، فعالیت می‌کند. سعی بکنید نام و برند تجاری خودتان کوتاه انتخاب بکنید زیرا هرچه این نام و برند تجاری شما کوتاه و ساده باشد راحت تر و در مدت بسیار بلندی در ذهن ها می ماند.

گام سوم:به کار گیری تکنیک ها

با انتخاب این اسامی این امکان را پیدا می کنید تا نام برند خود را به کمک برانگیختن حس مشترک محبت و عشق به طبیعت، در ذهن مخاطبانتان ماندگار کنید. در این مرحله حتی می توانید به فعالیت های بازاریابی که در آینده منجر به معرفی بهتر نام برند شما خواهد شد، فکر کنید. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر به ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند.

انتخاب نام تجاری

حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند.

ضرورت انتخاب نام مناسب برای برند تجاری

تا اینکه کالایی‌ها مانند “کوکاکولا” به شدت رشد کردند و معروف شدند و افراد کم کم برای اینکه آن‌ها را از محصولات مشابهشان جدا کنند، از نام تجاری آن‌ها استفاده کردند. این برندها نیز به ویژگی های محصول و صنعت مورد نظر خود اشاره می کنند و به توصیف محصول نمی پردازند . برای استفاده از ثبت برند تجاری NameStation، چند کلمه کلیدی را وارد کنید و هزاران ترکیب را با مترادف، کلمات مشابه و لیست های طبقه بندی شده مشاهده کنید. اگر به گروه دوم بپیوندید و در تلاش هستید تا یک نام تجاری تمام عیار را برای خود انتخاب کنید می توانید از برخی ابزارهای سازنده نام تجاری در این مسیر کمک بگیرید.

پس نام لوکس را هم اکنون از طریق بخش چت انلاین همین صفحه دریافت کنید. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. براین اساس وظیفه بازاریابان این است که شیوه پردازش اطلاعات مرتبط با نام های تجاری توسط مصرف کنندگان را تسهیل نمایند .بدین ترتیب، انتخاب نام تجاری کوتاه ، به سرعت از طریق پیوندهایی که با آن علائم تجاری دارند در حافظه در دسترس قرار می گیرند. در این مقاله به توضیحاتی درباره اسم شرکت، اسم های اصیل ایرانی برای شرکت، انتخاب اسم شرکت، نام شرکت پرداخته شده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای رسیدن به یک برند تجاری موفق باید ایده های نام شرکت خود را هماهنگ با کل کسب و کار خود توسعه دهید. شما می توانید با استفاده بازی با کلمات بهمراه حرفه خود یک نام تجاری برای کسب و کار خودتان انتخاب بکنید. این نام می تواند دارای یک بنیه و یک ساختار بسیار محکم با نام برند تجاری شما باشد. این سازنده نام تجاری شما را کمک می کند تا از آشفتگی های ذهنی رها شده و با ارائه پیشنهاداتی شما را در انتخاب نام تجاری مناسب راهنمایی می کند. Namesmith دارای ویژگی های الگوریتم پیشنهاد نام های تجاری مختلف بر اساس کلمات کلیدی شما خواهد بود.

نحوه انتخاب نام تجاری یا برند

سرور چیست؟سرورها کامپیوترهای خاص با سخت افزار قدرتمند و تنظیمات نرم افزاری ویژه هستند که در مراکز داده امن و مجهز (دیتاسنتر) با سرعت و دسترسی بالا به اینترنت قرار گرفته و برای میزبانی سایت ها و اپلیکیشن های وب و موبایل استفاده می‌شوند. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. ابتدا درخواست خود را برای ما ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما راهنمایی های لازم در این خصوص را به شما خواهند داد.