چگونه یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟

برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. ۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید.

خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .

مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک تغییرات شرکت داوری هم لغت‌نامه دهخدا است. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. ۶- چه به تنهایی چه با دیگر اعضای گروه از پروسه طوفان فکری استفاده کنید.

  • با استفاده از یک روش و استراتژی مناسب، شما می توانید خودتان نام برند را انتخاب کنید.
  • پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد.
  • بررسی کنید که آیا می توانید با استفاده از این نام به بالای لیست برسید؟ اگر یک نام مناسب را انتخاب کنید ، بدون شک رتبه بسیار خوبی خواهید داشت.
  • برای ایجاد یک نام برای برند خود آن ها جوهر را با لباس ترکیب می کند که ایده جوهر چاپ شده روی لباس را به افراد القا می کند.
  • از آنجا که اسامی به یادماندنی معمولا غیرخطی و چند بعدی هستند، نشان‌دهنده برند قوی که بزرگتر از صرف ارائه کالا و خدمات هستند، می‌باشد.

دوم اینکه این کلمه به طرز جالبی به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اشاره دارد، g برای گوگل c برای کالیکو n برای nest و الی اخر. سوم اینکه این اسم به سرمایه‌گذاران وال استریت جرات میدهد. این پیام را میدهد که این سهام را بخرید و با این کار یک شرط بندی عالی کردین و آخرین مورد اینکه این کلمه ای است از دیکشنری که گفتیم این روزها کم پیدا میشود. شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم.

کلید ششم: سراغ اسم‌های جغرافیایی بروید

امیدواریم که ۱۰ نکته زیر بتوانند خلاقیت شما در انتخاب نام را، افزایش دهند و به کنک شما بیایند. زیرا با حرص خوردن و اطلاع کسب نکردن ،فقط اوضاع بدتر می‌شود. چگونه برای برند خود نام انتخاب کنیم؟ آیا شما هم به دنبال انتخاب نام برند برای کسب و کارتان هستید؟ کار سختی است اما باید نکات و رویه انتخاب نام برند را بدانید. ثبت برند انتخاب نام برند برای شرکت و یا کسب و کارتان از جمله اولین قدم ها برای شروع کسب و کار و استارتاپ شما است. در این مقاله از هاو کن یو ۱۰ نکته به روز و مهم را برای انتخاب نام برند با شما کاربران مرور خواهیم کرد. Fuego کلمه اسپانیایی به معنای “آتش” است و برای یک فروشگاه آنلاینی می باشد که سس های فلفلی می فروشد.

بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برندخود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. من در حوزه محصولات چوبی و ام ثبت شرکت در تهران دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم).

چجوری اسم برند انتخاب کنیم

سایت‌هایی در زمینه مشاوره انتخاب اسم برند، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و… وجود دارند که به راحتی می‌توانید انتخاب اسم برند خود را به آن‌ها بسپارید. همان‌طور که می‌دانید ثبت برند به صورت قانونی، اصول و قوانینی دارد که اگر انتخاب اسم برندتان با توجه به این اصول صورت بگیرد در وقت و هزینه‌ای که باید برای ثبت برند بکنید بسیار صرفه جویی خواهد شد. در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت. انتخاب اسم برند امروزه برای فروشگاه، موسسات، وبسایت، مرکز، شرکت، برند تجاری و… به عنوان یک امر مهم تلقی می شود. در این زمینه باید دقت بالایی را به کار گرفت زیرا انتخاب یک اسم درصورتی که بعدها از انتخاب آن پشیمان شوید دردسرهایی را ایجاد می کند.

دانلود کتاب درخت نان

«ایران خودرو» و «ماشین‌سازی تبریز» و «ایسمینار» نمونه‌هایی از این نوع نام‌گذاری هستند. قدم سوم حتما چک کنید که اسم را قبلاً فرد دیگری استفاده نکرده باشد. ممکن است تا صد یا حتی هزار اسم مختلف را امتحان کنید تا بالاخره یکی از آن ها قبلاً استفاده نشده باشد و در ضمن یادتان نرود که چک کنید که این اسم ها به زبان‌های کشورهای دیگر معنی منفی نداشته باشد. آدیداس منحصربه‌فردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیان‌گذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.

شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود.

در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد. مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم. نام برند شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد. لازم نیست که نام انتخابی شما حتما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی داشته باشد. 2) داشتن برند به شما کمک می کند که سود مالی خود را افزایش دهید، زیرا در این حالت افراد بیشتری شما را می شناسند و طبیعتا تعداد مشتری های شما هم افزایش پیدا می کند. آموزش تولید محتوای متنی در وب‌سایت، یک دوره‌ی آموزشی برای تولید‌کنندگان محتوا …

همه دوستان و شریکان خلاق خود را که فکر می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند را به یک عصرانه دل انگیز دعوت کنید و از منابع فکری آنها تا جایی که می‌توانید استفاده کنید. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با انتخاب اسم برند خدمت شما ارائه شد. حال میدانید که انتخاب اسمی مناسب اولین قدم در ساختن یک برند قدرتمند می باشد و اولین قدم در این مسیر پرپیچ و خم و سخت به حساب می آید و البته جزء اساسی ترین‌هاست.

در این مقاله به معرفی ۸ روش کاربردی و پولساز، برای کسب درآمد اینترنتی می‌پردازیم، همچنین راه‌های مختلف درآمد زایی… کلمات، عواطف و توصیفاتی را که در ساختن شغل یا برند تجاری خود احساس کرده‌اید، کشف کنید. از ایجاد یک ذهنیت حول مفاهیم مرتبط با تجارت خود شروع کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. فقط در صورتی می‌توانید از یک اسم با ریشه خارجی یا ساختگی استفاده کنید که کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که نام آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد.

در ضمن لازم است که شما اهداف تبلیغاتی خود را نیز در نظر بگیرید . بطور مثال انتخاب نام در ثبت دامنه و URL نیز تاثیر به سزایی دارد. بنابراین این کمک می‌کند تا اسم برند شما، چشم انداز اصلی شرکت را پشتیبانی کند. نام‌های احساسی برای موسسات خیریه به خوبی کار می‌کنند، اما می‌توانند برای بیشتر مشاغل ساخته شوند. به خصوص مشاغلی که بیش از استفاده واقعی یا عملکرد آن ، به نتیجه محصول یا خدمات خود توجه دارند.