این سایت در زمینه آموزش مدیریت سالن زیبایی و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. اگر نام و نام خانوادگی شما سخت میباشد و خیلی کم در ذهن مشتری میماند از انتخاب نام و نام خانوادگی برای سالن زیبایی خوداری کنید. اسمی برای سالن زیبایی خود انتخاب کنید که تلفظ راحتی داشته باشد. از انتخاب اسامی ابتکاری که با ترکیب برخی واژه های بی معنا ساخته می شود خودداری کنید.
ما در این مقاله شما عزیزان را برای انتخاب نمونه اسم زیبا برای شرکت و موسسه حقوقی راهنمایی خواهیم کرد. اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمیتواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمیتواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود.
- برای درک این موضوع کافی است تحقیق کنید و ببینید چند پادکست از نامهای برند خود بهعنوان بخشی از نام پادکست خود استفاده کردهاند.
- ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
- در این صورت نام ارائه شده شما در اداره ثبت اسناد و املاک رد خواهد شد.
- سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه.
یا مثلا اسم یک مغازه کفش پابرهنه و اسم مغازه دیگر کفش سیندرلا است. به نظر شما کدامیک از این اسمها حس بهتری به مردم منتقل میکند؟ اسم مغازه باید معنی و مفهوم خوبی داشته باشد و حتی باعث افزایش اعتماد به نفس مشتری بشود. به نظر شما اگر صاحبان آن، اسم مغازه را مثلا پیتزا پاتوق میگذاشتند این قدر معروف میشد؟ در کل کشور شاید هزاران پیتزا فروشی با اسم پاتوق یا اسمهای کلیشهای دیگر باشد. به همین دلیل این مغازه توانست به برندی شناخته شده و معروف تبدیل شود.
اسم آرایشگاه زنانه جدید
مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهامبخش یک فرد یا موضوع باشد. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید.
در شروع به کار مغازه پلاستیک فروشی دغدغه های بسیاری وجود دارد. شاید انتخاب نام برای این کسب و کارها تا حدودی مشکل باشد. چون در این مغازه ها انواع محصولات پلاستیکی، بلور و لوازم خرده ریز خانه و آشپزخانه، لوازم یکبار مصرف و … به فروش می شود و این سبب می شود که انتخاب اسم مناسب تا حدودی سخت شود. تنوع اسم برای مغازه پلاستیک فروشی برخلاف سایر کسب و کارها بسیار زیاد است.
هر کسب و کاری که شروع می کنید، در ابتدا نیازمند یک ثبت شرکت در تهران می باشد تا افراد و یا مشتریان، فروشگاه و مغازه شما را با آن نام بشناسند. در انتخاب اسم برای کسب و کار خود حتما دقت کنید و اسم زیبا، با معنی و محتوا و مرتبط با کار و فعالیت خود انتخاب کنید. در این پست تعدادی اسم مناسب برای بستنی فروشی به شما ارائه می شود. این اسم های زیبا و جذاب گرد آوری شده است تا در انتخاب اسم به شما راهنمایی شود و آسان تر برای بستنی فروشی اسم انتخاب کنید.
عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بصورت مخفف و یا به شکل ترکیبی از چند حرف مجزا از هم.
ابتدا تشخیص دهید دقیقا حرفه شما در چه دستهای قرار میگیرد. البته دسته های زیادی وجود دارند من صرفا چند مثال کلی زدم. پیگیری ثبت تغییرات شرکت برای اینستاگرام تان معرف نحوه فعالیت شما است. تمامی این اسامی اگر عدد را از آنها حذف کنیم بی مفهوم میشوند. البته این اسامی فرضی است برای اینکه موضوع را بهتر درک کنید. یک از فاکتورهای مهم اسم مناسب برای اینستاگرام دقیقا شناخت نیاز مشتری است.
درسته که انتخاب اسم یکی از مراحل مهم در نگهداری از سگه؛ اما چیزی که از اسم مهمتره اینه که طرز صحیح مراقبت و نگهداری از سگ رو بلد باشیم. اسمی که برای یه سگ عروسکی انتخاب میکنید باید با اسم یه بولداگ متفاوت باشه. علاوه بر این ممکنه سگ شما رنگ خاصی باشه و اون رنگ ویژگی بارز سگتون باشه. توی این شرایط خوبه که از اون رنگ برای اسمگذاری سگ الهام بگیرید.
و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.
انتخاب اسم برای کلینیک زیبایی
اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر ثبت برند تجاری قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).
پرونده شرکت هایی که به تازگی تاسیس شده اند صادر شده و در قسمت بایگانی وارد دفاتر کل می شود و در مرحله نهایی به قسمت تعیین نام آورده می شود. در این بخش در برابر هر نام شرکت در دفاتر موجود، شماره ثبت و تاریخ روز و ماه تاسیس شرکت که به صورت خالی مانده بود کامل می شود و در پرونده مورد نظر در قسمت ردیف خود ضبط می شود. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود. تعیین انتخاب نام شرکت و موسسات غیر تجاری که در گذشته سابقه ای نداشته اند و مدیران و موسسان آن قصد تاسیس آن را دارند. فروشگاه آنلاین شما هم میتواند سود زیادی برایتان داشته باشد.
تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم. ما کتاب راهنمای راهاندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد میکنیم.