Eleven فرمول و ویژگی انتخاب اسم برند منحصر به فرد ، اصول انتخاب نام برند

با این حال، بسیاری از سازمان‌ها با یک رویکرد بسیار اتفاقی و حذف مراحل بسیار مهم، اقدام به نامگذاری برند خود می‌کنند که این باعث طولانی و هزینه‌دار شدن فرآیند نامگذاری می‌شود. بنابراین، در اینجا ما به برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در هنگام انتخاب یک نام با آن‌ها ثبت تغییرات مواجه می‌شویم و برخی نکته‌ها برای اجتناب از آن‌ها اشاره می‌کنیم. قبل از آشنایی با صفر تا صد مراحل ثبت شرکت، باید بدانید تا زمانی که شرکت به نام شما ثبت نشده باشد هیچ حق و حقوقی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است با صفر تا صد مراحل ثبت شرکت آشنایی داشته…

  • اسم انتخابی برند خود را بتوانید از طریق المان‌های گرافیکی به‌راحتی به تصویر بکشید، مانند برندی همچون اپل که مخاطب به‌راحتی بتواند در ذهنش تصویرسازی نماید.
  • در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید .
  • بله – برای اینکه علم مدیریت برند یک علم بین رشته ای است و دارای عناصر و جنبه های علمی متعددی است که مشاور باید بدانها تسلط one hundred درصدی داشته باشد.
  • داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند.
  • ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم ..

در برخی موارد، نام انتخاب‌شده به‌خوبی کار می‌کند و تبدیل به یک برگ برنده می‌شود، اما در اکثر موارد این انتخاب به بزرگ‌ترین اشتباه فرد تبدیل می‌گردد، اشتباهی که امکان جلوگیری از آن وجود داشته است. از این نوع برندها بسیار در بازار دیده می‌شود مثل Propecia, Keurig, Cruze . برندهایی که تلفظشان برای اکثر مردم سخت است و در حدود 15 نوع متفاوت می‌توان آن‌ها را تلفظ نمود. فرض که در دنیای وب به دنبال برند خود هستید و افراد متفاوت آن را با نحوه نوشتار متفاوت به فارسی و یا زبان‌های دیگر نوشته‌اند.

چه زمانی عدم فعالیت شرکت را به مالیات اعلام کنیم ؟

شما تنها یک شانس برای تاثیر گذاری مثبت روی مخاطب خود دارید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است.

مشاوره انتخاب اسم برند

نامی که به راحتی به یاد بیاید، اما مخاطب کاربرد آن را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن ضعف بزرگی وجود داشته است. اگر نامی که انتخاب میشود دارای معنا نیز باشد به این یادآوری کمک بسیار ثبت شرکت زیادی می‌نماید. اما باید بدانید که نام برندی که از این خاصیت استفاده می‌نماید باید در حوزهبازاریابیوتبلیغاتبسیار قویی‌تر عمل نماید تا مفهوم درستی از برند را در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

رنگ زرد در طراحی سایت و کاربردهای آن

یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. در انتخاب اسامی خاص و زیبا باید دقت کرد که آیا نامی که انتخاب کرده اید صرفا زیباست یا مناسب نیز هست؟ به این منظور باید خود را به جای مشتری های خود بگذارید و از دید آنها به نامی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. ثبت برند تجاری اگر در این جا حس کنید که به نظر خودتان نیز غیر جذاب است در این صورت باید به فکر تغییر آن باشید. البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید. در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است.

مشاوره بازاریابی

نکته ای که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است. درست است که در سازمان ثبت شرکت ها اسامی حداقل برای ثبت باید سه بخشی باشند اما هیچ دلیلی وجود ندارد نام شرکت و برند شما یکی باشد و در واقع بهتر است یکی نباشد. اگر شما اسم برندتان را طوری انتخاب کنید که در حافظه مخاطب یا مشتری تان به راحتی ثبت شود، چندین قدم شما را به جلو برده و باعث می شود خیلی راحت در ذهن ها و حتی قلب ها باقی بمانید. هر زمانی که مخاطب یا مشتری، مجدد قصد استفاده از کالا یا خدمات را داشته باشد، بدون تردید برند شما را به واسطه اسم خوبی که انتخاب کردید و در ذهن باقی مانده است، انتخاب می کند. دامنه اینترنتی همان آدرس سایت در موتورهای جست و جو است.

انتخاب نمونه اسم برند کاری فراتر از انتخاب صرفا یک نام تجاری و طراحی لوگو است. برای برندینگ موفق باید مسیری را پیمود که در نهایت ما را به نامی جذاب و تاثیرگذار برساند. اسم برند علاوه بر اینکه باید جذاب و گیرا باشد بایستی به گونه ای انتخاب شود که مشتری ها بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند؛ اینکه به خاطر سپردن اسم برند برای عموم مردم راحت باشد بسیار اهمیت دارد. در نتیجه هر اسمی به صرف جذاب بودن نمی تواند مناسب برند ما باشد و لزوما اسم مناسبی برای برند نیست. پس به این ترتیب انتخاب اسم برند می‌ تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر بیاید.

استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .

نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد. با قیمت مناسب خدماتی در حد آژانس های تبلیغاتی حرفه ای دریافت کنید. تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است.

از بین این سه اسم هم ممکن است یکی دو تا توسط افراد دیگری گرفته شده باشد. اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شده‌اند، به نام‌هایی که قبلا نوشته بودید برگردید. گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفته‌اند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آن‌ها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند.