شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده مینماید. سالهای سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نامگذاری خود استفاده کردهاند.
خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کمهزینه بودن آن است. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکنندهترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسمهایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. فقط توجه باشید اسمهایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها راحت باشد.
اگر میخواهید نام مناسب شرکتتان را انتخاب کنید بهتر است همهی این ویژگیها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند. اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.
یا هیمالیا که تداعیکنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. از سایت واژهیاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایدههای جدید استفاده کنید. همچنین، برای ثبت نام برند، نمیتوانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شدهاند، کلمات توهینآمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید. در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده میتواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد.
- “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است.
- نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب میشود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژهای دارد.
- فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است.
- این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد.
نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت میتواند داشته باشد. ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام تجاری پیشنهاد میدهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نامهای پیشنهادی برای شما شروع شود. برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است.
قدم طلایی برای انتخاب اسم برای برند
پیشنهاد میکنم به مقاله تبلغات کلیکی سر بزنین تا اطلاعاتتون در این زمینه هم کاملتر بشه. یعنی چی؟ یعنی هرکسی بتونه راحت اسم رو بخونه، تلفظ کنه و تو گوگل بنویسه تا اطلاعات در موردش به دست بیاره. استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید. مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد.
بعد از مشخص کردن هویت برندتون باید رقبا رو شناسایی و تجزیه تحلیل کنین و نقاط مشترک و متمایزتون نسبت به اونها رو پیدا کنین. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خودش رو Victoria’ Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و تونست ازش غرامتی چند میلیون دلاری بگیره. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ثبت شرکت ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود. این نام را بهخاطر پوریای ولی (پهلوان محمود خوارزمی)، عارف و پهلوان ایرانی صاحب کتابکَنزُالحقائق بهعنوان نام برای پسر برمیگزینند. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.
نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا ثبت تغییرات شرکت سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
اسم برند زیبا
توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند و برندینگ دست کم نگیرید! اگر به تمام کافیشاپهای موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها نامهای خوبی دارند. دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربهفرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامهریزی تجارت است.
نامهای پسران
در قرن اول پس از فتح، این اسم از رایجترین نام مردان بود. جان شکلی از نام عبری یعنی یوحانان به معنای ” خداوند بخشنده ” است. این نام در زمان مسیحیت اولیه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به جان باپتیست، جان رسول ، و نویسنده انجیل ثبت برند تجاری چهارم داده شده است. بسیاری از قدیسان و در مجموع 23 پاپ نیز از این نام استفاده میکردند. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرندشما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند.