انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت

به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.

اسم های شیک برای برند

هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافه‌ای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمی‌آیند. کمپانی گوچی در سال 1953 میلادی تاسیس و شروع بکار کرده است . این کمپانی انواع محصولات چرمی و ثبت شرکت عطر و ادکلن را طراحی و تولید و به بازار جهانی عرضه می کند . کمپانی گوچی هر هفته جز بهترین های مجله بیزینس ویک انتخاب می شود . مجله بیزینس ویک هر ساله گوچی را جز یکی از بهترین تولید کندگان عطر و ادکلن انتخاب می کند .

۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی

متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. ثبت برند تجاری حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد.

  • در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.
  • در بهترین حالت ممکن نام منتخب شما باید مفهوم خاصی در مورد کسب‌وکار شما را منتقل کند و استفاده از نام‌های بی معنی می‌تواند برندسازی را برای شما مشکل کند و هزینه‌های بازاریابی را افزایش دهد.
  • چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .
  • شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید.

تمامی این برند ها از دفتر مرکزی ایندیتکس گروپ واقع در Coruna ی اسپانیا مدیریت می شوند. در سال ۲۰۰۵ گردش مالی شرکت آنها به ۵۹۷ میلیون دلار رسید. نشانه های مشخصه تجاری دلچه و گابانا، لباس زیر به عنوان لباس رو، کت شلوارهای راه راه باریک گنگستری، کتهایی که به شکلی اغراق آمیز طرح دار و تزئین شده است، و رنگ سیاه می باشد. این برند به زودی با ورود به عرصه‌ی لباس های کشباف، لباس شنا و لوازم جانبی توسعه یافت و سپس شعبه لباس مردانه و عطر خود را وارد بازار کرد. آنها در سال ۱۹۹۰ نخستین مجموعه مردانه خود را نمایش دادند. در سال ۱۹۴۶ بنیانگذاران این مارک اداره ی خانه مد خود را به دست کارل لاگرفیلد(که هم اکنون طراح شانل نیز میباشد) سپردند.

اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . انتخاب اسم کافی شاپ بسیار مهم است چرا که کسب و کار شما با این نام اختصاصی شناخته می‌شود. و در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد.شما به وسیله یک نام تجاری درست و مناسب در ذهن مردم خواهید گرفت و بر سر زبان ها خواهید بود. البته با اینکه انتخاب نام کافی شاپ از فاکتورهای مهم جذب مشتری است، ولی حفظ آنان به کیفیت خدمات و سرویس‌دهی شما بستگی دارد. در ادامه می‌توانید پیشنهاد ما را برای اسم کافی شاپ و فست فود و یا رستوران خود ببینید.

از اسم های شعار مانند پرهیز کنید

تمام مواردی که برای برند سازی در اینستاگرام برای شما گفتیم قبل از ارائه خدمات به مشتری بود. اما این مورد مربوط به بعد از خرید محصول توسط مشتری میباشد و شما برای اعتماد سازی باید پشتیبانی خوبی داشته باشید. پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد. استفاده از اسم های شعار گونه مانند اولین، تلاش، میلیونرها و… خودداری کنید. اول این که از این اسم ها در اینستاگرام افراد زیادی استفاده کرده اند و اگر شما هم بخواهید از این نوع نام ها در پیج خود استفاده کنید مجبورید به آن پسوند اضافه کرده و یا نام بلند تری را انتخاب کنید. البته میتوانید در کنار استفاده از نام مربوط به شغل و موضوع پیج از نام فروشگاه خود نیز استفاده کنید.

احتمالاً بیش از نیمی از آن‌ها از قبل اِشغال شده باشند! حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد.

شهرت و کیفیت محصولات گوچی طرفداران خوبی را در سطح جهان مخصوصا اروپا بدست آورده است . در مارچ 2006 این کمپانی برند ِ سوئدی Hennes & Mauritz یا همان H&M را هم خرید و به این وسیله به بزرگ ترین Fashion Retailer اروپا تبدیل شد. فقط برند زارا حدود 3100 فروشگاه در 70 کشور دنیا دارد. نکته ی جالب درباره ی برند ِ زارا، بیزنس مدل ِ بی نظیرش است. با این روش، زارا سالانه حدود ده هزار طرح جدید به بازار مد عرضه می کند که رقم بی نظیری ست.

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) تغییرات شرکت این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید.

نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزیتهای کالا یا خدمت باشد.