تغییر مدیر عامل

به تصویب رسید و آنچه در آن پیش‌بینی نشده تابع قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی, قانون شرکت‌های تعاونی (در مواردیکه به قوت خود باقی است), آیین نامه‌ها, دستورالعملهای قانونی و قراردادهای منعقده بین تعاونی ‌و اعضاء و یا مؤسسات طرف قرارداد می‌باشد. ماده 46- هیأت مدیره باید طی آگهی به روشی که آگهی دعوت مجامع عمومی تعاونی منتشر می شود مراتب تهیه نقشه ها ، اخذ پروانه ساخت ، شناسایی پیمانکار و انعقاد قرارداد ساخت را اعلام و سپس با اعضاء ذیحق درزمین، قرارداد احداث واحد مسکونی، حداقل مشتمل برموارد ذیل منعقد نماید.این قرارداد جایگزین گواهی موضوع ماده خواهد شد. شروع تصدی هیأت مدیره جدید پس از تایید انتخابات و مجمع عمومی مربوطه از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواهدبود . با سلام وقتی زده ارسال شده برای صدور آگهی یعنی باید با برگه ی پیش نویس آگهی به اداره ثبت مراجعه، آگهی تغییرات رو تحویل بگیرید و وارد سایت روزنامه رسمی بشوید و هزینه آگهی رو با شماره مکانیزه ای که بالای آگهی تغییرات هست پرداخت هزینه بکنید تا چاپ شود. شما ابتدا باید اصلاح ماده اساسنامه بزنید و ماده رو از 2 نفر به 2 الی 5 نفر تغییر بدهید، بعد ورد به هیئت مدیره خواهید دشت به صورت عضو هیئت مدیره خارج از شرکا و بعد تعیین سمت. دوست عزیز اساسنامه شما باید بررسی شود که تعداد اعضای هیئت مدیره چند نفر هستند، ممکن است اصلاح ماده اساسنامه هم داشته باشید لطف کنید با موسسه تماس بگیرید.

‌ماده ۱۰۳- اعضائی که با تصمیم ادغام و انتشار آگهی آن مخالف باشند و از عضویت تعاونیها مستعفی گردند باید ظرف مهلت مقرر مخالفت خود را‌ کتباً اعلام دارند. شرکت یا اتحادیه مربوط مکلف است بهای سهام آنها را حداکثر ظرف یکماه نقداً پرداخت نماید. ماده ۱۰۱- در صورت موافقت با ادغام هیئت‌‌های مدیره شرکتها یا اتحادیه‌‌‌های مربوط ظرف یک ماه اقدام بدعوت مجمع عمومی فوق ‌العاده ‌مشترک شرکتها یا اتحادیه‌‌‌ها برای ادغام خواهند نمود.

  • ‌ماده ۱۴۳- مطالبات شرکتها و اتحادیه‌‌های تعاونی از اعضاء خود جزء مطالبات ممتازه است.
  • ثبت شرکت سهامی عام مشابه با شرکت سهامی خاص است با این تفاوت که عملکردهای این دو کاملا از یکدیگر مستقل و متفاوت است.
  • انتقال سهام به شکل نقل و انتقال عادی سهام با صورتجلسه هیئت مدیره انجام می گیرد.
  • ارائه ۳ نسخه از صورت جلسه ی تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی عادی که در آن اساسنامه به تصویب اعضا رسیده و مدیران و بازرسان اولیه انتخاب شده اند.

7ـ سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند . هر چند در قانون تجارت، شرکت های تعاونی یکی از شرکت های تجاری است، اما آنچه محرز می باشد این است که شرکت تعاونی ماهیتاَ با شرکت تجاری متفاوت می باشد. زیرا همانگونه که در بالا اشاره شد، هدف اصلی از تاسیس آن، تسهیل و پیشرفت کار تولیدی و تامین مایحتاج و لوازم زندگی مصرف کنندگان از طریق قطع واسطه ها بوده است. به طوری که ملاحظه می شود تعریف بالا خیلی وسیع است و انواع شرکت های تعاونی را شامل می شود.

بنابراین همین که شخصی معامله مذکور را به انجام رساند، عضو تعاونی تلقی می شود هر چند پرداخت بخشی از سهام در تعهد او باشد. در عین حال به این نکته مهم نیز باید توجه داشت که چنانچه (میزان سرمایه)، جایگزین (سرمایه اولیه) گردد، در پی هر تغییراتی باید اساسنامه تعاونی را هم اصلاح نمود و نتیجتاً برگزاری دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده ضروری خواهد بود. در مورد تسلیم اسناد و مدارک مالی شرکتها و اتحادیه های تعاونی به ادارات کل تعاون جهت بررسی، علاوه بر الزامات مقرر در مواد 139 و a hundred and forty قانون شرکتهای تعاونی مصوب سال 1350، اشخاص مذکور طبق مواد 55 و forty nine اساسنامه خود نیز متعهد به انجام وظیفه فوق گردیده اند. بنابراین در صورت استنکاف می توان با تقدیم دادخواست به محاکم عمومی دادگستری، الزام آنان را به اختیار گذاردن اسناد و مدارک مالی استدعا نمود. اعضاء هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص تنها از بین سهامداران آنها انتخاب میشوند و مهلت اعتبار قانونی آنها تنها 2 سال میباشد . ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت تعاونی که همه شرکا و مدیر تصفیه آن را تایید نموده باشند.

مراحل ثبت شرکت سهامی عام

شکایت به طرفیت وزارت تعاون و به عنوان اعتراض بر دستور انحلال صادره به وسیله این وزارت صورت می گیردد. شاکی، هیئت مدیره تعاونی است که نمایندگی قانونی آن را بر عهده دارد. هر گاه شاکی در دادگاه ثابت کند که توقفی در فعالیت شرکت یا اتحادیه تعاونی وجود نداشته یا مدت توقف کمتر از یک سال بوده و یا برای توقف فعالیت عذر موجهی وجود داشته است، دادگاه حکم به لغو دستور انحلال صادره از وزارت تعاون خواهد کرد؛ در این صورت با ابلاغ رونوشت حکم دادگاه به مرجع ثبت، شرکت یا اتحادیه تعاونی دوباره دایر می شود. ناگفته نماند که در کلیه مواردی که انحلال به دستور وزارت تعاون صورت می گیرد، دستور انحلال باید به تعاونی مربوط ابلاغ شود. هیات مدیره به تشکیل مجمع عمومی می پردازد و در این مجمع موضوع تغییر مدیر عامل ذکر شده، تصویب شده و تصمیم لازم در مورد آن گرفته می شود.

تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی

تمامی موارد مربوط به ثبت صورتجلسه تغییرات از طریق سه نوع جلسه یا مجمع تعیین می شوند که در ادامه به تفکیک همه را توضیج می دهیم تا شما متوجه شوید که کدام تغییرات با چه مجمع و صورتجلسه ای باید ثبت شود. مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت و میزان سهم هرکدام، اوراق شرکت بخصوص اساسنامه و از مهر ماه سال 1400 شماره ثنا نیز نیاز است. همه این عوامل جز تغییراتی می باشد که باید به ثبت شرکت در تهران صورت رسمی در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند وجه قانونی داشته باشد. شرکت در جلسات هیات مدیره بدون داشتن حق رای و دعوت از هیات مدیره برای تشکیل جلسه ( در مواقع خاص و با داشتن اجازه از طرف رئیس هیات مدیره). چه شما بخواهید به عنوان مدیر عامل انتخاب شوید یا این که بخواهید مدیر عامل شرکت تان را انتخاب کنید یا تغییر دهید، این اطلاعات کمک می کند که اگاهانه تر تصمیم بگیرید.

چنانچه موسسین و سهامداران شرکت تعاونی به این نتیجه برسند که امکان ادامه فعالیت این شرکت به دلایل مشخص وجود ندارد با ثبت انحلال شرکت تعاونی و انجام امور تصفیه شرکت نسبت به انحلال باید اقدام کنند. پس از انعقاد قرارداد بصورت حضوری یا آنلاین، کارشناسان و تیم حقوقی آگاه ثبت مدارک مورد نیاز را به شما اطلاع داده و بررسی های لازم را انجام می دهند. در هر گام از مراحل ثبت شرکت، اگر نیاز به تغییرات یا ارائه مدرک جدیدی باشد، به شما اعلام می شود. کلیه مراحل بصورت کاملا واضح به شما اطلاع داده می شود و در هر لحظه می توانید با ما در ارتباط باشید. ثبت تغییرات شرکتها، یکی دیگر از خدمات و امکانات آگاه ثبت می باشد و در زمانی که یک شرکت پس از ثبت، درخواست اعمال تغییرات را در اساس نامه یا سایر موارد داشته باشد، می تواند از طریق کارشناسان ما در سریع ترین زمان مراحل آن را طی کند.

انتخاب مرکز اصلی شرکت

لطفاً پاسخها را درهمینجا بارگذاری فرمائید تا سایر عزیزان نیز در خصوص موارد مشابه استفاده های لازم را ببرند. 6–بدهی های شرکت به تمامی بانکها و موسسات مالی واعتباری را پرداخت وتسویه نموده ام. 1- تمامی مراحل مربوط به مزایده در خصوص فروش ساختمانها و ماشین آلات را انجام داده ثبت برند تجاری ام . این شرکت ممکن است پس از مدتی و بنا به دلایل گوناگونی بصورت اختیاری و یا قهری به پایان دوران فعالیت خود برسد و منحل شود. در خلال قسمت‌های مختلف می‌فهمیم که چه‌طور می‌توان همکاری را در بین گروه‌ها و جوامع به وجود آورد و آن‌ها را در مسیر هدف مشترکی سمت و سو داد.

مدارک ثبت انحلال شرکت سهامی خاص

به موجب ماده four قانون شرکت های تعاونی، شرکت های مزبور باید برای جبران زیان های احتمالی و توسعه عملیات خود بدواَ قسمتی از درآمد را که از پانزده درصد کمتر نباشد؛ به عنوان ذخیره احتیاطی در ترازنامه منظور نمایند و سپس طبق مفاد بند ” ز ” ماده به تقسیم سود سهام اقدام نمایند. منظور کردن این وجوه به حساب ذخیره احتیاطی تا زمانی است که جمع آن معادل با مجموع سرمایه شرکت در ظرف سه سال آخر گردد. در ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۵/۶/۸۶ مجلس شورای اسلامی صرفاً کارکنان رسمی ، پیمانی و قراردادی دستگاه ها مورد حکم قرار گرفته اند و در ماده (۹) آیین نامه اجرایی قانون مذکور نیز ، انواع کارکنان قراردادی موضوع آیین نامه مشخص شده اند . بنابراین قانون و آیین نامه مذکور شامل کارگران مشمول قانون کار شاغل در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی نمی شود.

به عنوان مثال طبق قانون اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب پنجم مهرماه هزار و سیصد و هفتاد و هفت ، مدت زمان تصدی سمت هیات مدیره شرکت از دو سال به سه سال افزایش یافته است . حال چنانچه اصلاحات مذکور در اساسنامه تعاونی منظور نگردد یا اینکه اساسنامه اصلاح شده ، جهت ثبت به اداره ثبت شرکت پیگیری ثبت تغییرات شرکت ها ارائه نشود ، نمی توان به بهانه عدم اعمال اصلاحات ، هیات مدیره را کما فی السابق برای مدت 2 سال انتخاب نمود . بدیهی است در هیچ یک از قوانین و مقررات بخش تعاون، تعیین هیات تصفیه با انتخابات مدیران و بازرسین شرکت قیاس نگردیده است هر چند آنان نیز باید دارای صلاحیتهای لازم برای انجام وظایف مربوطه باشند.

پس از انحلال شرکت و درج آگهی انحلال در روزنامه رسمی کشور، مدیر تصفیه موظف است اظهارنامه انحلال شرکت را جهت تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی شرکت؛ تکمیل و تحویل اداره دارائی دهد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله اظهارنامه انحلال شرکت مراجعه فرمائید. پس از انحلال شرکت، اعضا هیئت مدیره دیگر سمتی ندارند و شرکت باید شخصی را جهت رسیدگی به امور شرکت معرفی نماید، این شخص به عنوان مدیر تصفیه معرفی می شود. مدیر تصفیه شرکت به مدت ۱۰ سال جهت رسیدگی به طلب¬ها، بدهی¬ها، مالیات¬های مستقیم و غیرمستقیم و سایر امور شرکت مسئول می باشد. زمانیکه شرکت برای پاسخگویی به نیازها و گسترش فعالیت‌های خود به منابع مالی جدید نیاز داشته باشد، با پیشنهاد هیئت مدیره(سهامداران) شرکت جهت تامین منابع مورد نیاز اقدام به افزایش سرمایه میکند تا سرمایه شرکت به میزان مورد نظر افزایش یابد.افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید یـا بـالا بـردن مبلغ اسمی سهام موجود،صورت میگیرد.

شرایط خاص و ویژه ای ممکن است برای شرکت ها پیش بیاید که در این شرایط باید به تغییراتی بپردازند. برای این کار ابتدا یک صورتجلسه تنظیم می گردد که اعضای هیات مدیره آن را تصویب می کنند. پس از آن، موضوع به عنوان آخرین ثبت تغییرات شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می شود.