مدارک لازم برای ثبت برند تجاری

توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی علائم تجاری به این صفحه مراجعه نمایید. 9- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف،مثل متقلبان ،برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.

مدارک لازم برای ثبت برند

به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید. امضا درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد. اگر علامت سه بعدی باشد، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی با ترسیم تصویر دو بعدی روی برگه از شش زاویه متفاوت که در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی است را تشکیل می دهد، الزامی است. نامه نمایندگی، در صورتی که تقاضای توسط نماینده قانونی یا وکیل به عمل آید. در این باره استقبال از برند شرکت های ورشکسته زیاد نیست اما شرکت هایی که به دلایل دیگر و حتی در اوج معروفیت برند تصمیم به انحلال شرکت می گیرند بسته به محبوبیت برند شان می توانند سود بالایی از واگذاری برند به شرکتی دیگر بدست آورند. هزینه ای هم بابت فسخ یا خاتمه باید بپدازید که به ازای هر طبقه این هزینه هم بیشتر خواهد شد.

هم چنین شکل و شمایل فضای تبلیغاتی شما هم چون وب سایت در ثبت برند از تاثیر زیادی برخوردار است، پس سعی کنید بسته زیباسازی سایت خود را فعال کنید تا زمانی که مشتری وارد سایت شما می شود، احساس خوشایندی به وی دست بدهد. مالکیت معنوی از آثار این ایده یعنی کالاهای تولیدی حمایت می کند بطوریکه این کالاها و تجارت آن ها به صورت اختصاصی در اختیار صاحب برند خواهند بود. البته کامل شدن تمام مراحل مرتبط با آن به طور متوسط دو ماه طول می کشد اما اگر متقاضی طی این راحل اشتباهی کند، مجبور به طی کردن دوباره مراحل پرونده می شود و این زمان چندین برابر این زمان ادامه پیدا می کند. به همین علت به همه متقاضیان نصیحت می شود که کمک حرفه ای از طرف مشاوران حقوقی دریافت کنند. پس درک این مساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که همیشه سعی در افزایش ورودی خود باشید.

هزینه ی ثبت برند چقدر است ؟

یا در آخر مرکب کردن موارد فوق ، که تصویر و یا نقشی را در ذهن ایجاد نماید که نشان دهنده و یا موردی است که می توان توسط آن محصول و یا خدمات را نشان داد . برندی که به ثبت رسیده است قابلیت نقل و انتقال دارد،بنابراین می توان آن را انتقال داد. تحویل مدارک ثبت تغییرات مربوط به حق تقدم ( اولویت ثبت )که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود. طبقه بندی خدماتنیز در دسته بندی های مختلف خدماتی چون خدمات ساختمانی، تعمیرات و نصابی را از خدمات بیمه و امور مالی و پولی مجزا ساخته است.

شکل و شمایل زیبا همیشه تاثیر به سزایی در ذهن مشتریان به همراه خواهد داشت که شما را معتبر بدانند. پس همیشه سعی کنید که زیبا کار کنید و خود را به دیگران زیبا نشان دهید این مساله تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتریان به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال فرق بین یک برند که در 2 طبقه قرار است ثبت شود با برندی که در تمایمی طبقات یا ثبت برند تجاری مثلا 10 طبقه قرار است ثبت شود متفاوت است. به همین دلیل قبل از اقدام به ثبت می توانید بررسی کنید که قیمت ثبت برند شما چقدر می شود. در این مرحله باید به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد شوید و در قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری بقیه موارد را پیگیری کنید. کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی برای ثبت برند لاتین.

حال باید بگوییم که با اقدامی ساده و تیزهوشانه می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. هنگامی که یک نام تجاری یا برند برای محصول خود انتخاب می کنید، در اداره مالکیت معنوی باید برند را به نام خود به ثبت برسانید. شما برای تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه روزنامه رسمی حداکثر 30 روز فرصت دارید.

وظیفه‌‌ی وکیل ثبت برند و علامت تجاری در طی مراحل ثبت برند چیست؟

برند همانطور که گفته شد باید به گونه ای انتخاب شود که پیام خود را به مشتری و یا مصرف کننده به خوبی نشان دهد . و جذابیت آن به صورتی که باشد که مصرف کننده را به سمت آن بکشاند. هم چنین از توسط آن است که می توان تمایز بین محصولات و خدمات را به خوبی به درستی و واضح نشان داد .

در صورتی که این گونه اتفاقات رخ دهد، به طور کاملاً قانونی قرارداد شما ابطال خواهد شد. برای جلوگیری از این گونه مشکلات می توانید قبل از ارسال برند جهت تکمیل مدارک خود از برند هایی که در گذشته ثبت شده اند، استعلام بگیرید. با تهیه استعلام متوجه مشابه بودن برند خود با سایر برندهای دیگر شرکت ها می شوید.

  • این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.
  • لوگوی طراحی شده عین لوگوی مالک دیگری باشد و یا مالکی پیش از شما تقاضای ثبت آن را داشته باشد.
  • با توجه به آنکه تقریباً اکثر قریب به اتفاق اقدامات لازم و مراحل ثبت برند در ایران کاملاً بصورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود، باید بگوییم که در بدو امر لازم لازم نیست به جایی مراجعه کنید.

از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد. ثبت برند در تهران و قوانین آن مشابه شهرهای دیگر است اما اهمیت آن بسیار بیشتر است. بازار تهران بزرگتر و پیچیده تر از سایر شهرها است و اهمیت شناخت برند کالا و تبلیغات برای آن بسیار بالا است.

بعد از آماده سازی به صورت آنلاین درخواست ثبت برند خود را ثبت کنید. 6- اسکن از پروانه بهره برداری یا جواز کسب یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صنعتی و یا هر مدرک دیگری که در طبقه مورد درخواست علامت مورد نظر باشد. استعلام برندبرای دریافت اطلاعات بیشتر در موردثبت برنددر کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامونثبت برندپاسخ دهند. ثبت علامت تجاری که در ایران با ثبت برند شناخته می شود، یک امر کاملا اختیاری است مگر در مواردی که قانون ثبت آن را الزامی دانسته باشد.

ازجمله مزیت‌های ثبت برند آن است که برندینگ به راحتی در اذهان نقش بسته و به گونه‌ای سوابق درخشان شرکت خدماتی ازطریق برندینگ و یا لوگوی اختصاصی در رقابت اقتصاد بازار جهانی و داخلی، کارکردی موثر و پویا خواهد داشت. درکنار ثبت علامت تجاری ، فعالیت‌های حرفه‌ای نظیر مدیریت صحیح، ارتباط با مشتریان، شیوه‌های تبلیغات، سطح ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات و نظایر اینها رویکرد جدی‌تری به خود خواهد گرفت. هزینه ثبت برند و علامت تجاری را باید فرد متقاضی پرداخت نماید و مستقیماً از طرق سامانه علائم تجاری واریز می گردد.

در واقع همان مزیت هایی در ایران برای شما دارد، در کشور دیگری هم خواهد داشت. به همین دلیل دیگر رغبتی به خرید محصول شما نخواهند داشت و این موضوع باعث می شود که وجه کاری شما خراب شده و باز هم سود مالی شرکت کاهش داشته باشد. علائمی که بسیار شبیه علامت هایی باشند که در طبقات دیگر ثبت شده اند. دلیل نپذیریفتن این علائم این است که کسی نتواند از شهرت و تلاش دیگری سوء استفاده کند. علائم گمراه کننده (مثلا برای کالای پلاستیکی نمی توان از عبارت چوبی در اسم برند استفاده کرد).

شما برای ثبت لوگو می توانید به صورت حضوری مدارک خود در مراکز مربوطه به ثبت برسانید. اما اخیراً برای به ثبت رساندن برند محصولات به صورت اینترنتی اطلاعات مدارک خود را وارد سیستم می کنند. شما باید برای وارد کردن مدارک خود به صورت اینترنتی به سامانه های مربوط به ثبت برند ثبت شرکت وارد شوید. به همین دلیل مدارکی را که باید افراد حقیقی و حقوقی به مراکز مربوطه ارائه دهند کمی با یکدیگر متفاوت است. مدارک لازم برای ثبت لوگو برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. در ادامه در خصوص مدارکی که باید در مراکز مربوطه ارائه دهید را برای شما خواهیم گفت.