نام های پیشنهادی برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت برند

مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب پیگیری ثبت تغییرات شرکت شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود.

این طور نام های بی دست و پا به احتمال قوی در دریایی از مشابهت های اسمی غرق خواهند شد. استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است. به ویژه که برچسب های تقلید شده توسط خرده فروش ها به طور گسترده ای رواج یافته اند. در چنین وضعیتی یک نام متفاوت می تواند یک نقطه قوت برای کسب و کار شما باشد. وقتی با چالش نامگذاری روبرو شدید قبل از هر چیزی با ایده های خود و کارمندان تان شروع کنید.

یک دامنه ملی محسوب می شود که انحصارا متعلق به کشور ایران است و فقط برای ایرانی ها به ثبت می رسد. گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را همان کشور قرار میدهد. اسم برای سایت فروشگاهی باید راحت در ذهن کاربران بماند و نوشتار آن سخت نباشد. شما می توانید برای انتخاب نام سایت از اسامی حیوانات استفاده کنید، برای مثال hodhod.comمی تواند یک نام متفاوت و خلاق برای سایت باشد.

برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند. نکات فوق می‌تواند در زمان انتخاب نام برند به شما کمک می‌نماید تا از تخریب بازاریابی جلوگیری نمایید. 2- انتخاب اسماری طنزآمیز (اسم تجاری بامزه) نامناسب است. برند چیست؟ برند چه اهمیتی دارد؟ چگونه یک اسم خوب برای برندمان انتخاب کنیم؟ در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

اسم پیشنهادی برای برند

یعنی بشود آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مانند جگوار، اپل، عقاب، ردبول مثال‌های خیلی خوبی برای یک اسم بصری هستند. زیرا همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل می‌گیرد از دسته طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است.

ما هم تمام این راه را رفتیم و میدانیم که چقدر حس بدی وقتی می‌بینید که نام انتخابی شما قبلاً توسط فرد دیگر رزرو شده است، اما ناامید نشوید و تمام تلاش خود را برای منحصربه‌فرد کردن اسم برند خود به کار بگیرید. این قدم یکی از قدم‌های مهم و البته جالب هیجان‌انگیز ماجراست. باید از تمامی دوستان و شرکا و افراد خلاق زندگی خود بخواهید تا شما را در مشاوره انتخاب اسم برند خاص یاری بدهند. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می‌باشند. در مورد احساساتی که می‌خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید.

نام دامنه به راحتی قابل فهم و تایپ کردن باشد

چرا که مخاطبان با شنیدن نام آن برای اولین بار، زمینه تصورات خود را راجع به آن کسب و کار می‌سازند. این زمینه می‌تواند به قدری مهم و تاثیر گذار باشد که تا ابد اثرات آن بر روی اعتماد و برداشت مخاطب باقی بماند. به همین علت، برای صاحبان کسب و کار انتخاب برند نامناسب می‌تواند به قیمت شکست آن کسب و کار تمام شود. برندهای موفق و معروف در جهان، به حدی در انتخاب برند موفق بوده‌اند که با آمدن نام هر کدام، شکل لوگوی کسب کار در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد. یعنی افراد ناخود آگاه به چهره کسب و کار ذکر شده فکر کرده و آن را تصور می‌کنند. استودیو سیانو با خدماتی مثل دیجیتال مارکتینگ، سئو،‌ تولید محتوا، طراحی سایت و… سعی به ارائه راهکار های نو دارد.

بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید .

  • توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است.
  • هویت بنیادین برند شما مطمئناً یکی از مواردی است که شما را منحصر به فرد می کند.
  • شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند.
  • ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد.
  • برایساخت نام برند کسب و کار، خودتان را لای منگنه نگذارید.
  • یا اینکه می‌توانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلم‌های هری پاتر درست کنید.

موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.

امکان دارد انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد. زیرا شما قرار است برای سالیان دراز همه زمان و پولتان را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. این سه عامل همه اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد دارد آن را انجام دهید را تحت ثبت برند تأثیر قرار می‌دهند. هنگامی که به هویتتان پی بردید، نوبت این می‌شود که رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چه چیزی است. تفاوت شما با رقیبانتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند برای کسب و کار به دردتان بخورد.

انتخاب اسم برند برای کسب و کار در ظاهر ساده ولی عمیق است

برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود.

ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد. اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند.

نکات مهم در انتخاب نام خاص برند

ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ ثبت شرکت گذاری برند و برندینگ دست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق­ تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ­ها بسنده نکنید تا نام­ های منحصر به فرد و هیجان­ انگیز بیشتری را بیابید.